Gå til innhold

Høytalere i dør begynte plutselig og skurre

Anbefalte innlegg

• 5 weeks later...
  • 3 months later...

Ga opp skurringen og stilte inn steroen så den skurret minst mulig :P Kom på dette nå og tenkte og komme til bunns i det..
Jeg finner ingen delefilter i døren når jeg ser i delefilmen til GS.. Så bilen har vel ikke dette? Og forsterker har jeg jo da prøvd og skifte. Så hva er neste trinn :P ?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jeg tror det er forsterkeren din som har gått på en snurr, jeg ville prøvd å fått høyresignalet over på venstresiden, og evt kryssjekka omvendt.

Da veit du noe lunde hvor problemet ligger, dersom skurringa da går over på andre sida er det ett signalproblem eller forsterker. Dersom det ikke skurrer på førersiden da heller, så ligger problemet i ledningene eller evt delefilter dersom det er det.

Dersom du får resonert deg frem til at det er forsterkeren som er problemet, så anbefaler jeg uten sidestykke å kaste den i sjøen og kjøpe en 4 kanaler fra Gladen, Ground Zero elns. Det blir nok både billigere, samtidig som du får ett vesentlig løft i lydkvaliteten.

Endret av Håskjold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde og skifte til en brukt fra en skraphandler men det skurret fortsatt. Men hvordan får jeg byttet om på signalene på enkleste måte? Når det kommer til stereo er jeg helt grønn og hadde for lengst oppgradert i bilen hadde det ikke vert for at jeg ikke forstår noe av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkleste er jeg ikke sikker på, men er det kontakter til høgtalerene i døra på e39? i så fall er jo det relativt enkelt siden du bare kan bruke noen ledningstubber og krysse. Er det ikke det er nok det enkleste å klippe bak ved forsterkeren og bare tvinne i hop mens du sjekker, og lodde dem sammen igjen slik de skal være.

Da har du ivertfall feilsøkt deg så pass fram at du veit noe lunde hvor problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...