torjush Skrevet Juli 9, 2014 Share Skrevet Juli 9, 2014 Jeg kjøpte en billig e28 for en stund siden, som jeg har satt sammen og prøver å få godkjent, så jeg får brukt den, men jeg har ett problem med at caliperene bak knekker.. Noen her som har vært borti det? Knakk først en, så kjøpte jeg en ny, så var det ikke mange pump på bremsene før den andre knakk... Håper noen vet hva jeg kan gjøre! Takker for svar!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Juli 9, 2014 Share Skrevet Juli 9, 2014 Har aldri hørt om noe lignende.. Har du mulighet til å poste bilde? Lettere å tenke seg frem til noe da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 10, 2014 Share Skrevet Juli 10, 2014 glidebolter som sitter helt bom fast da eller ? så du evnt har knekt klaven ?, har litt vondt for at calipern deler seg i to Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torjush Skrevet Juli 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2014 Kan legge ut bilde senere, men tror ikke du går noe ut av noen bilder. Nei ingen glidebolter som sitter, calipera har vært dementert helt og smørt pakninger, de var helt i orden. Så må være noe feil med bremsekraftforsterkeren? Koblet den ut så jeg fikk brukt bilen, klarer ikke knekke noen calipere nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Tror nok vi alle venter i spenning på bilde av caliper som er knekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torjush Skrevet Juli 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2014 Her er ett bilde av den ene caliperene som ble knekt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Voi voi! Det der må jo bety dårlig kvalitet eller? Kanskje de er støpt av støvet som ligger på gulvet i hallen til produsenten, og bare kostet sammen oppi ei form? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakotho Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Du har husket å sette på fjæren som sitter på utsiden av caliperen, og som dermed holder den i posisjon. Ser for meg at viss den mangler eller står feil kan det medføre en vridning under belastning. Tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Aass Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Du har husket å sette på fjæren som sitter på utsiden av caliperen, og som dermed holder den i posisjon. Ser for meg at viss den mangler eller står feil kan det medføre en vridning under belastning. Tror jeg. Det eller bøyd glidebolt/feste til glidebolt. Trur det må være noe som er bøyd/skjevt. Eller at bare halve kolssen dekker bremseskiva. Skal godt la seg gjøre og knekke en caliper hvis alt er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 det er første gang jeg har sett, å jeg har skrudd mye gammal drit. Alpejohn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torjush Skrevet Juli 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2014 Fjær og glidebolter har sittet riktig og sånn som de skal, skiver og klosser har vært riktig montert.. Jeg byttet først den første som knakk til en overhaler jeg fikk kjøpt hos mekonomen, så monterte jeg alt av bremser nytt, og pumpa på pedalen, også ga det etter på andre siden.. Godset i caliperene så helt fint ut, og det skal jo ganske nye trykk til for å knekke disse, så jeg hadde nesten ett håp om at det var bremsekraftforsterkeren/servobremseforsterkeren, som var problemet, men har aldri vært noe borti disse.. Takker for svar så langt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Skal vel litt til at org. bremsekraft forsterker knekker kaliperen. Abs pumpa kan knekke kalipperen, men det har vel ikkje du ? Det må vere ubrukelig kvalitet, eller skadet/svekket kaliper, eller feilmontering som har knekt kaliperen trur eg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juli 14, 2014 Share Skrevet Juli 14, 2014 Hva slags merke er det der? Et sånnt havari har jeg aldri sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torjush Skrevet Juli 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2014 Ikke noe abs på denne nei, blir vell bare til at jeg prøver en annen forsterker og kjøper ny caliper.. Og satse på at det holder da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå