Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fylte på gass på AC anlegget i dag. (e39 - 98 mod)

Har sikkert ikke vært kjørt den ac-kompressoren på flerne år.

Da jeg trykka inn knappen for AC, så gikk det noen sekunder så startet kompressoren.

Da sto støvrøyken opp der fremme og kompressoren laget en skikkelig skrikelyd når den gikk rund.

Er vel muligens tørre lagre ? og er det bare å kjøre på med smøre spray på hjulet og det vil roe seg ned etterhvert ?

Skrevet

Fylte på gass på AC anlegget i dag. (e39 - 98 mod)

Har sikkert ikke vært kjørt den ac-kompressoren på flerne år.

Da jeg trykka inn knappen for AC, så gikk det noen sekunder så startet kompressoren.

Da sto støvrøyken opp der fremme og kompressoren laget en skikkelig skrikelyd når den gikk rund.

Er vel muligens tørre lagre ? og er det bare å kjøre på med smøre spray på hjulet og det vil roe seg ned etterhvert ?

Er nok bytte/overhaling. av AC kompressor som gjelder her.

Skrevet

Har nettopp hatt en solid runde selv med Klimaanlegget på min E34 da det heller ikke har blitt brukt på mange år. Slikt har ikke godt av å stå ubrukt og tomt for gass, en del pakninger som går tørre og det er nesten gitt at gassen kommer til å forsvinne innen kort tid.

Skrevet

Liten oppdatering.

Da er det rimelig kaldt i bilen, og kjøling er i orden.

Anlegget hadde ca en fis med gass i anlegget etter alle år. Vakumerte hele anlegget smørte opp kompressor med litt olje.

Fylte på ny gass, lot det stå til i ca 25 sekunder... da avtok hylinga og er nå helt borte.

Hvis bilen har stått stille i ett par dager så er det en liten nyanse av "svive" lyd /akkurat som tørr viftereim i få sekunder så blir det rolig.

(har sikkert vært tørt der lenge)

Kommer ikke til å skru av dette nå. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...