Gå til innhold

Oppkjøring!


 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Skal ikke alltid høre på kjørelæreren. De skal tjene penger på deg. Jeg tok det obligatoriske og etter det ville de ha meg til og ha flere kjøretimer. Og da jeg sa at jeg ikke trengte flere blei kjørelæreren sint og sa jeg aldri kom til og klare oppkjøringa. Jeg møtte opp på kjøreskolen 30 min før oppkjøring. Kjørte bilen opp til trafikkstasjonen, kjørte bil helt vanlig og fikk bestått med glans ! Ingen ting og pirke på :) Hadde til og med parkert Bimmern på trafikkstasjonen dagen før. Blei så glad at jeg pælet den sidelengs ut fra stasjonen. Så når jeg ringte tilbake til kjøreskolen 4 måneder etterpå for og bestille ny oppkjøring så ville de fremdeles ha meg til og ha flere kjøretimer. Blei ikke noe denne gangen heller. Beholdt riktig nok lappen etter oppkjøring nr 2 ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du over her kunne trengt noen flere kjøretimer etter sånn du skriver her :) Neida, fort gjort å miste lappen, men å spinne ut fra trafikkstasjonen hadde jeg nok ikke gjort.


Kjørelæreren min lærte meg underveis at det kan altid være lurt som en regel å gire ned til 2 gir hver gang man skal inn i rundkjøringer, så er man sikkrere på at man ikke holder for stor fart. Kan være greit å tenke på i starten. 

 

 

 

Morsomt at du skriver det der, for det sa kjørelæreren min til meg også, og derfor gjorde jeg det seff under oppkjøringen. Bestod, og fikk med meg den lappen de skriver til deg, og der sto det noe sånt som "såvidt meg bekjent er det ikke nødvendig å uansett gire ned til andre gir før rundkjøringer". Husker ikke helt ordrett hva han sa, men var iallfall noe lignende. Snakket med kameraten min som kjørte meg til oppkjøringen, og han hadde også fått samme beskjed av sin kjørelærer, så er nok litt forskjellig praksis på akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...