håkon_w Skrevet Juli 14, 2014 Skrevet Juli 14, 2014 Vet noen hva det kan koste å få fyllt på gass, ev sånn lekkasje sporer i tilfelle det er lekkase et eller fler steder? Det hadde vært deilig med kald bil nå om dagen..
Otis Skrevet Juli 15, 2014 Skrevet Juli 15, 2014 Jeg hadde min E61 på AC service for ca 30 min siden. 170 gram gass, tror det kostet 1,80 per gram. Sporstoff for 250,- Rens var 680,- Da ble det 2668,- for hele greia.
Hollabaloo Skrevet Juli 15, 2014 Skrevet Juli 15, 2014 Hos Vianor koster det 1250 kr + gass. Tror jeg betalte ca 2000 kr for 3 år siden. Er det lenge siden ac-anlegget var aktivt (hadde nok gass), så er risikoen at div ting har tørket og at du har fått lekkasje i systemet. Da renner fort tusenlappene avsted. Det beste er å la AC stå på året rundt og alltid sørge for at det er nok gass. Det anbefales å ta service på anlegget med etterfylling av gass en gang i året, men det synes jeg høres unødvendig ofte ut.
Otis Skrevet Juli 15, 2014 Skrevet Juli 15, 2014 Dette var hos vianor. Og hvert år hørtes veldig ofte ut. Nå var det merkbart dårligere med kjøling av mitt klima, så det er kanskje 6 år aiden dette ble gjort. Dvs aldri.
Hollabaloo Skrevet Juli 15, 2014 Skrevet Juli 15, 2014 Og hvert år hørtes veldig ofte ut. Ja, for å etterfylle gass ihvertfall. Å bytte microfilter en gang i året er derimot en grei regel synes jeg. Koster jo ikke mange hundre kronene. (inspisere og rense dreneringskanalene ifm filteret gjør jeg flere ganger i året)
HansErik Skrevet Juli 15, 2014 Skrevet Juli 15, 2014 Riktignok ikke en BMW, men ganske nærme: VI hadde vår 03' Mini Cooper S på AC-service hos Svendsen Eksos på Rud fordi klimaanlegget ikke blåste kaldt. Først gjorde de en gratis AC-sjekk og fortalte at trykket i anlegget var for lavt. Dette stemmer sikkert ettersom den bilen så vidt jeg vet aldri har hatt noen påfylling før. De gjorde derfor en AC-service til 1590 kr inkl gass (fastpris) Fikk opplyst at de hadde fylt på i underkant av 500 g gass. Nå funker anlegget, så håper jeg det bare fortsetter slik. Det hele var gjennomført på ca 45 min og jeg synes vel egentlig både pris og service var bra.
Otis Skrevet Juli 15, 2014 Skrevet Juli 15, 2014 Voi voi. Det var billig! 500 gram gass, HOHO! Det var ikke mye igjen der gitt. Hadde jeg visst om Svendsen, så hadde jeg kanskje spart en tusenlapp.
Jås Skrevet Juli 15, 2014 Skrevet Juli 15, 2014 Kjøpte et slikt sett på ebay jeg og fyllte på e39´en vår...funker knall enda vertfall.. http://www.ebay.com/itm/EZ-Chill-A-C-Recharge-Retrofit-Kit-Incl-3-12-oz-Cans-R134a-Oil-/380670195252?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item58a1b63634&vxp=mtr
Sjøbuse Skrevet Juli 15, 2014 Skrevet Juli 15, 2014 Tok en 08 Mondeo forrige uke. Bare trykktester med nitrogen for og se om det lekker. Veng i Halden tar 1000.- + 1kr pr gram gass.
Haug530D Skrevet Juli 15, 2014 Skrevet Juli 15, 2014 Kjøpte et slikt sett på ebay jeg og fyllte på e39´en vår...funker knall enda vertfall.. http://www.ebay.com/itm/EZ-Chill-A-C-Recharge-Retrofit-Kit-Incl-3-12-oz-Cans-R134a-Oil-/380670195252?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item58a1b63634&vxp=mtr fikk du det sendt i posten? jeg hørte med Jetcarrier for rundt ett år's tid siden og de kunne sende AC gass med båt men ikke fly, mener jeg kunne kjøpe 2 flasker å sendt med dem.
Jås Skrevet Juli 15, 2014 Skrevet Juli 15, 2014 fikk du det sendt i posten? jeg hørte med Jetcarrier for rundt ett år's tid siden og de kunne sende AC gass med båt men ikke fly, mener jeg kunne kjøpe 2 flasker å sendt med dem. Jepp,det kom i posten. Har bestilt ett sett til nå, pluss noe andre smågreier så blir det å få i sving ac på e24´en også..
håkon_w Skrevet Juli 15, 2014 Forfatter Skrevet Juli 15, 2014 Takk for mange gode tilbakemeldinger:) jeg skal over til svinesund i morra, og da er jo ikke veng langt unna, men jeg tenker nok det blir vanskelig med en drop in greie på dette. Jeg frykter også at det er lekk på anlegget, for jeg aner ikke hvor lenge systemet har vært ute av drift. Det greiene du får køpt på e bukta, åssen vet du at du har fylt nok? Er det lekkasjegass med i det? Tett under 800 for et sett, er det ikke da like greit å sette det bort hvis det koster bare noen hundringser mer og da slipper man tilogmed å vente.
Jås Skrevet Juli 16, 2014 Skrevet Juli 16, 2014 Det er med fyller med manometer jo er nok like greit å sette bort om det koster det som er beskrevet over her,men her jeg bor så fant jeg ingen som var i nærheten av den prisen...så da ble det til å prøve selv.
håkon_w Skrevet Juli 16, 2014 Forfatter Skrevet Juli 16, 2014 Sant nok, og holder det til 2 biler, begynner det jo også å bli penger å spare
Trond H. Olsen Skrevet Juli 16, 2014 Skrevet Juli 16, 2014 Noen som vet hvor høyt trykk det skal være i anlegget under drift? Er snakk om en 98' 525tds Var oppe i rundt 20-25 bar når jeg testet igår. 17grader i luften og kald motor. En kompis som er kjølemontør mente det var altfor høyt mtp. temperaturen. Først mistenkte jeg tørkefilteret og byttet det, men ingen forandring. Vet at viften på kondenseren ikke går(gåen motstand sikkert, for sikring var i orden), men den skal vel ikke starte med en gang(?) Tok ut 580g av anlegget men etter Haynes så skal det jo være 1300g, så jeg fyllte på det. Men då var trykket på vei opp i 28 bar under drift, så då tok eg ut all gassen igjen i påvente av flere tips. Funker det med diagnoseapparat for å sjekke om det er noen sensorer som er gåen? Ac-anlegget fungerer jo, men når det blir skikkelig varmt i været øker jo trykket også. Så når det er 17 grader og trykket er på 20-25 bar, så øker vel kanskje det til 30-35 på en skikkelig fin sommerdag(?) og då sier det fort pang tenker eg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå