Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pirelli P zero rosso 245/40 18 på min e61 m-sport, dette sporer ganske voldsomt. Mulig det kan være slitte endeledd eller lignende, men mistenker at dekkene spiller en rolle her, det er ganske rette kanter på dem. Noen som har tips til hvilke dekk som ikke sporer på slik type bil?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Har kjørt Yokohama Sportadvan og Dunlom Sportmaxx i 285/25/20 bak på min uten nevneverdige problemer med sporing. Framme har jeg 235/30/20 av et litt rimeligere merke jeg ikke husker navnet på (Kuhmo tror jeg). Har kjørt E61 med 17" felger som sporer vesentlig mer (ikke runflat). Har tidligere også med hell gått til Dunlop og fått mer stillegående og mindre sporende dekk. Slites dekkene dine jevnt da eller kan det være behov for firehjulskontroll, skifte av foringer etc.?

Skrevet

Hei!

Prøv å fyll max dekktrykk i hjulene dine. Det som står i døra er som regel for lite for norske veiforhold. Vil tro at dette hjelper deg. Jeg kjører selv med 255/30-20 Dunlop SportMaxx og har lite eller ingen sporing med 3,1Bar framme og 3,2-3 Bak. Dekkene slites helt jevnt.!! :)

Alle som jeg kjenner til har hatt dette med sporing og skjevslitasje bak (innersiden) har får bedre kjøreopplevelse og mindre skjev slitasje med å fylle høyere trykk i hjulene sine. Klart bilen blir stivere, men det er valget en må ta for økt kjøreopplevelse. Komfort er det Mercedes som tar seg av :)

Skrevet

Kjører med standard trykk, 2,4 bar foran og 2,9 bak. Skal gjøre et forsøk med høyere trykk :) dekkene er helt jevnt slitt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Jeg har kjørt med 235/35-19 og 265/30-19 Pirelli P zero på en 1-serie, og det sporet ingenting! Brukte luftrykk tabellen som sto i døren og hadde ett dekktrykk som lå på midt mellom tom bil og fullastet bil ved normalt brukl.  Monterte også 40mm senkefjærer etterhvert uten at den begynnte å spore noe etter dette heller. Så jeg tipper du enten har noen dårlige foringer eller for lavt lufttrykk i dekkene. Evt begge deler.
En ting å tenke på er at selv om foringene ikke er gåen, så kan de bli mykere med tiden, og for myke foringer vil kunne gi dårlig stabilitet når man har så breie dekk som sliter i stag og bærearmer.

• 2 weeks later...
Skrevet

Nettopp byttet ut Falken dekkene mine med nye Sonar dekk fra GS bildeler. Billig dekk, men må si jeg er imponert over de. Ingen støy, godt veigrep, og INGEN sporing! :D Falken dekkene sporet en god del , men med Sonar dekkene i samme dim forsvandt alt av sporing. Bilen er nå rett og slett meget behagelig å kjøre! :) Håper det varer :P
235/35-19 og 265/30-19 forresten..

Skrevet

Kjører også fremdeles på billig dekk foran som er NEXEN 245/35-19" MEN, så og si gode dekk! Ingen sporing. lavt dekkstøy og heller aldri hatt problemer med veigrep på hverken våt eller tør asfalt.

Bruker også lufttrykk som er anvist i føren på den dimmen jeg kjører foran og bak.

Var en som skrev her at fult trykk i dekket er bra? da mister man alt som heter komfort og dekket blir så hardt at man punkterer lettere, kjenner hver minste stein, asfaltkant osv. Så det falt ikke i smak hos meg.

Skrevet

punkterer ikke lettere av mer luft hvertfall. fullt trykk er bra for å ikke ødelegge felger i hull og kanter og lignende+ mindre sporing+ mindre rullemotstand som gir mindre forbruk. aldri negativt med mer luft :) skal man ha lavprofil, må man regne med at det dessverre kan gå utover kjørekomforten, for du er nødt til å ha mye luft i hvis du ikke vil ødelegge både dekk og felger :) 

Skrevet

Nettopp byttet ut Falken dekkene mine med nye Sonar dekk fra GS bildeler. Billig dekk, men må si jeg er imponert over de. Ingen støy, godt veigrep, og INGEN sporing! :D Falken dekkene sporet en god del , men med Sonar dekkene i samme dim forsvandt alt av sporing. Bilen er nå rett og slett meget behagelig å kjøre! :) Håper det varer :P

235/35-19 og 265/30-19 forresten..

Beklager å måtte fortelle deg dette, men Sonar dekkene fra GS i akkurat den dimensjonen varer i ca 3mnd før de begynner å støye noe helt vanvittig (høres ut som om alle hjullagrene ryker samtidig), og samtidig sporer de gradvis mer og mer :P

Hilsen en som aldri skal kjøpe Sonar dekk flere ganger!

Skrevet

Beklager å måtte fortelle deg dette, men Sonar dekkene fra GS i akkurat den dimensjonen varer i ca 3mnd før de begynner å støye noe helt vanvittig (høres ut som om alle hjullagrene ryker samtidig), og samtidig sporer de gradvis mer og mer :P

Hilsen en som aldri skal kjøpe Sonar dekk flere ganger!

heh, ja noe må det jo være siden de er så billige :P Blir spennende å se åssen de oppfører seg frammover. Men har hørt endel skryt av årets model om at de nå er begynnt å nærme seg kvaliteten på europeisk produserte dekk, og det er vel ikke så rart om de begynner å bli bedre enn de var tidligere år. Regner med at teknologien og produksjonsmetodene  er "stjålet" fra andre kvalitetsprodusenter..  Til sammenligning så er jo tilogmed Huyndai begynt å bli en ordentlig bil etterhvert :P

Skrevet

Økte trykk foran fra 35 psi som foreskrevet til 45 psi, bilen ble en helt annen å kjøre. Sporer fortsatt noe, men ikke i nærheten så mye som før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...