Stian-Sørmo Skrevet Juli 15, 2014 Skrevet Juli 15, 2014 (endret) Har over en lengre tid nå opplevd vibrasjon I bremsene. Har nylig byttet bremseskiven foran og begge hjul-lagrene foran, men problemet kommer tilbake etter kun kort tid. De siste skivene ble målt for ujevnheter, og fikk opp feilverdien til 0,17mm(tror jeg det var), og har fått opplyst at toleransegrensen til min bil er må maks 0,05???? Skivene ble forsøkt dreid ned, men det vart ikke helt bra Bremseskivene ble kjøpt hos Schmiedmann, og kundekonsulenten der, sa at jeg også måtte være oppmerksom på at det kunne være feil på active steering, dvs slakk, som forårsaker problemet mitt.... Jeg kan ikke merke noen form for slakk I styringen... Hører heller ikke noen ulyder fra styring eller styrestag.... Noen som har vært borti same problem, og kan hjelpe meg????? Samt også med hjelp til eventuelle nye typer skiver jeg kan kjøpe.... Har vært inne på ebay.de for å se hva som finnes der, og lurer på om bremseskiver fra brembo eller zimmermann, kan være et bedre alternative? Stian :-/ Endret Juli 15, 2014 av awt Endret topic
Otis Skrevet Juli 16, 2014 Skrevet Juli 16, 2014 Det er det samme på E6x og E39/E38, dårlige foringer på casterstag kan gi vibrasjoner, ved bremsing.
Reef89 Skrevet Juli 16, 2014 Skrevet Juli 16, 2014 Ja.. og husk å søk på forumet (forumregler) før du poster ny tråd da dette emne finnes mange av. Bla. i vår egen E60/61 tråd.
Stian-Sørmo Skrevet Juli 16, 2014 Forfatter Skrevet Juli 16, 2014 Var inne å søkte på problemet, men fant ikke dette.... Beklager :-/ Men skal prøve nokk en gang å finne dette EivindE61 reagerte på dette 1
BRIO Skrevet Juli 16, 2014 Skrevet Juli 16, 2014 Det er ikke altid så lett å finne svar ved søk og spesielt ting som ligger i e60 tråden er tungvint å lete seg frem i siden tråden er på hundrevis av sider og mange forskjellige topics ligger om hverandre. Ellers er casterstag som nevnt en vanlig gjenganger både på e39 og e60 som Otis skriver.
Mortenn200 Skrevet Juli 16, 2014 Skrevet Juli 16, 2014 Var borti en a6 spm hadde samme type problem som du beskriver, da fant de til slutt ut at det var hjullagrene på begge sider forran som var dårlige. Skal ikke komme med noen påstander om at det er det hos deg, men kun et tips Sent from my iPhone using Tapatalk
Reef89 Skrevet Juli 17, 2014 Skrevet Juli 17, 2014 Om hjullageret er gåent skal man jo høre det. Eller bare jekk opp bilen og vri, dra & beveg på hjulet for å se om det er slakk.
mariusmidtun Skrevet Juli 17, 2014 Skrevet Juli 17, 2014 Min dro til ene siden og vibrerte ved bremsing, da var det bærearmsforingen som var gådd...
CagmaN Skrevet Juli 18, 2014 Skrevet Juli 18, 2014 Har over en lengre tid nå opplevd vibrasjon I bremsene. Har nylig byttet bremseskiven foran og begge hjul-lagrene foran, men problemet kommer tilbake etter kun kort tid. De siste skivene ble målt for ujevnheter, og fikk opp feilverdien til 0,17mm(tror jeg det var), og har fått opplyst at toleransegrensen til min bil er må maks 0,05???? Skivene ble forsøkt dreid ned, men det vart ikke helt bra Bremseskivene ble kjøpt hos Schmiedmann, og kundekonsulenten der, sa at jeg også måtte være oppmerksom på at det kunne være feil på active steering, dvs slakk, som forårsaker problemet mitt.... Jeg kan ikke merke noen form for slakk I styringen... Hører heller ikke noen ulyder fra styring eller styrestag.... Noen som har vært borti same problem, og kan hjelpe meg????? Samt også med hjelp til eventuelle nye typer skiver jeg kan kjøpe.... Har vært inne på ebay.de for å se hva som finnes der, og lurer på om bremseskiver fra brembo eller zimmermann, kan være et bedre alternative? Stian :-/ Jeg har byttet bremser på min 3 ganger nå på 1 år. To første gangene kjøpte jeg gode men ikke original bremser. Var en del billigere. Etter 3 måneder begynte det å vibrere. Vibrasjonene forsvant med en gang jeg byttet til nye. Snakket med en mekaniker som sa at på 5 serie så er det originalt som gjelder. Han hadde vært borti mange slike tilfeller. Byttet til Originale bremser nå tidligere i sommer og venter spent, men ingen tegn på vibrasjoner enda.
EivindE61 Skrevet Januar 6, 2015 Skrevet Januar 6, 2015 Hei, jeg har samme problem, E61 525D Byttet skiver og klosser fire ganger, jeg har prøvd ordinale, Zimmermann og sist GS sport, sist nevne har godt 4000km, så de vil jeg ikke anbefale. Ristingen er ujevn, men mest i lave hastigheter. Ved oppbremsing i høye hastigheter er de silke myke, helt til man kommer ned i hastighet, da merkes vibrasjonen. Skulle gjerne ha fått ett svar på hva dette kommer av. Bilen har vært inne for kontroll av forstilling to ganger og alt virker ok. Eivind
SweetBMW Skrevet Januar 7, 2015 Skrevet Januar 7, 2015 Alt virka ok på min E60 også. jeg kjører med Zimmermann sport skiver foran og bak, kjørt med de nå i 120.000km og det har begynt å riste litt i det siste. Det viste seg at det var casterstagene som var HELT gåene. Ikke alltid lett å se men man må dra skikkelig i foringer og se at de sitter, fordi det du greier å dra med håndmakt det er null match for bilens vekt samt g-krefter når man bremser. Sånn sett i forhold til hverandre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå