Gå til innhold

Aleks "prosjektråd"


Aleks
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Takk folkens.  

 

Ka ska eg gjøre på no då? bilen er jo "ferdig" 

litt stålarbeider igjen i baksjermene for å få de lukket skikkelig. Siden de som tok på skjermene bak for meg kun breddet bilen utvendig og brukte de gamle ytterskjermene som innerskjerm (dvs, eg hadde ikke plass til større hjul, selv med breddingen). Så dette må gjøres om igjen. men det får no bare gå.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da har eg endelig funnet motet, og fått gjort litt med bilen. Fått laget nye innerskjermer bak, så disse ikke subber lenger. Gikk hard til verks med vinkelkutter og sveiseapperat. 

Har kappet det finere og rensket opp etter bildet er tatt, men det glemte eg å ta bilde av. 
image1-3.thumb.JPG.6334472f7486ba3aaf27f

Her  andre siden. 


image2-2.thumb.JPG.826ab5b58edde337aac96

laget form av papp og kappet til stålplate etter det. sveiste det fast og dunket det så godt inntil som mulig. 

image3-2.thumb.JPG.8df7f959408762e62c529

Etterpå så grunnet eg alt sammen med epoksygrunning, og kittet alle skjøter med karroserikitt. Etter det sprøytet eg på 3M 2-komponent sprøytekitt. Når alt det var herdet ferdig så sauset eg inn alt sammen på oppsiden med tynntektyl, ved å trykke en slange inn bakskjermene fra der dørlåsen er i døråpningen. 

image4.thumb.JPG.ec693435493df0efa0ce7a0

image5-1.thumb.JPG.47aad4df1dc728c542918

Ganske kjedelig arbeid, men det er første gang eg gjør det. så man lærer så lenge man lever.. Nå er bilen levert på lakk igjen, for å få lakket begge sidene. Litt subbing i forskjermer og litt sprekker i lakken på bakskjermene etter dunkingen gjorde at det må til. 

Også er billetten til E30MEET bestillt, så håper vi sees der :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
5 timer siden, RF91 skrev:

Korleis har du gjort da med rustbeskyttelse på baksida av platene du ha sveist i?

På baksiden kommer man til fra bagasjerommet. Så eg var inni der og krøp litt, med lang slange på tectylboksen. Også tok eg av den metallbøylen som låsekassen griper mot i døråpningen på bakdørene, og stakk inn en lang slange der med tectyl. Slangen i enden hadde hull i tre retninger og eg brukte ca en boks pr side, til der rant ut av bakskjermene. 

Så det er mer enn godt nok beskyttet :)

No står eu-kontroll for tur, før det er sesong :)

Endret av Aleks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, etter litt herjing bak på baksjermene som resulterte i at noe av sparkelet sprakk i kanten så er bilen nå blitt lakket igjen, for å få den 100% igjen. 

Tok et par bilder av den uten klarlakk. Bilen kunne sikkert blitt skikkelig kul med matt klarlakk. Litt sånn forzen farge. Men eg liker det best blankt, så det ble med det. 

Også legger eg ved et bilde fra annonsen da eg kjøpte den. 

 

IMG_0930.jpg

IMG_1331.jpg

IMG_1332.jpg

IMG_1333.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

For alle de som følger denne tråden så kommer denne bilen sannynligvis til salg etter sesongen :) 

Så er det bare å gi en lyd på innboks om dere lurer på noe. :)

Men eg må nesten bruke den en sesong før eg selger :)

Selges da pga nytt prosjekt :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...