Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lure på om noen vet om jeg trenger ett helt "kit" ved å bytte fra orginal innsuget på 323 til det store innsuget eller kan jeg bytte bare innsuget?hørt snakk om at man trenger ett helt kit derfor spør jeg. Noen som vet hvor mye effekt økning dette vil gi ? kom gjerne med tips om enkle grep for å få litt mere utav denne 323'en.

Skrevet

323 har trange kanaler i toppen så det er ingen begrensing på det orginale innsuget. Det er ingen "enkel" løsning å sugetrimme denne motoren som jeg har hørt om ?

Å sette på et større innsug vil ikke gi deg mer luft inn på max da innsugsportene i toppen blir flaskehals :( 

Sansynligvis mister du bunndrag og bilen drar ujevnt.

Skrevet

323 har trange kanaler i toppen så det er ingen begrensing på det orginale innsuget. Det er ingen "enkel" løsning å sugetrimme denne motoren som jeg har hørt om ?

Å sette på et større innsug vil ikke gi deg mer luft inn på max da innsugsportene i toppen blir flaskehals :( 

Har hørt at man kan montere 325 innsuget på både 323 og 328 som har det "lille" innsuget. Stemmer ikke dette da?
Skrevet

Om jeg ikke tar helt feil, får du rundt 20-25 hk mer ved 5500 rpm men du mister litt moment på lavt turtall. Ikke helt 100% sikker.

Jeg gidda ikke å gjøre det, forholdsvis dyrt for en moderat effektøkning du ikke vil legge merke til ved normal kjøring.

Skrevet

Har hørt at man kan montere 325 innsuget på både 323 og 328 som har det "lille" innsuget. Stemmer ikke dette da?

Dette stemmer ikke, det er M52B28 som har begrensing på innsuget. 

Skrevet

hverken 323/328 eller 523/528 har begrensninger i kanalene det er i innsuget begrensningene er, kanalene passer overens med M50 innsuget.

• 3 weeks later...
Skrevet

det er bekreftet flere steder at 323/523 og 328/528 går bedre med M50 innsug. Kanalene i toppen er like, mens innsuget er strupet.  Kan bekrefte det selv, da jeg har satt på m50 innsug på min m52b28 :)

Skrevet

fra bunn så er det nok litt som er borte, men disse er jo spreke fra kjelleren uansett. Så ,  de 30 hk man får på topp (4500-->  ) så er det værdt det :) da med chip for å få opptimalisert det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...