740Leinan Skrevet Juli 26, 2014 Skrevet Juli 26, 2014 Lure på om noen vet om jeg trenger ett helt "kit" ved å bytte fra orginal innsuget på 323 til det store innsuget eller kan jeg bytte bare innsuget?hørt snakk om at man trenger ett helt kit derfor spør jeg. Noen som vet hvor mye effekt økning dette vil gi ? kom gjerne med tips om enkle grep for å få litt mere utav denne 323'en.
MaWeRiCk Skrevet Juli 26, 2014 Skrevet Juli 26, 2014 323 har trange kanaler i toppen så det er ingen begrensing på det orginale innsuget. Det er ingen "enkel" løsning å sugetrimme denne motoren som jeg har hørt om ? Å sette på et større innsug vil ikke gi deg mer luft inn på max da innsugsportene i toppen blir flaskehals Sansynligvis mister du bunndrag og bilen drar ujevnt.
740Leinan Skrevet Juli 26, 2014 Forfatter Skrevet Juli 26, 2014 323 har trange kanaler i toppen så det er ingen begrensing på det orginale innsuget. Det er ingen "enkel" løsning å sugetrimme denne motoren som jeg har hørt om ? Å sette på et større innsug vil ikke gi deg mer luft inn på max da innsugsportene i toppen blir flaskehals Sansynligvis mister du bunndrag og bilen drar ujevnt. Har hørt at man kan montere 325 innsuget på både 323 og 328 som har det "lille" innsuget. Stemmer ikke dette da?
hanzhe Skrevet Juli 26, 2014 Skrevet Juli 26, 2014 Gå ut ifra det er snakk om M52B25-motoren. M50manifold.com har kits.
740Leinan Skrevet Juli 26, 2014 Forfatter Skrevet Juli 26, 2014 Gå ut ifra det er snakk om M52B25-motoren. M50manifold.com har kits. hvor mye henter man på å bytte innsuget?
hanzhe Skrevet Juli 26, 2014 Skrevet Juli 26, 2014 Om jeg ikke tar helt feil, får du rundt 20-25 hk mer ved 5500 rpm men du mister litt moment på lavt turtall. Ikke helt 100% sikker. Jeg gidda ikke å gjøre det, forholdsvis dyrt for en moderat effektøkning du ikke vil legge merke til ved normal kjøring. 740Leinan reagerte på dette 1
740Leinan Skrevet Juli 26, 2014 Forfatter Skrevet Juli 26, 2014 Tenkte å montere det innsuget å fjerne katalysator evt ny eksos hele veien. Tar gjerne mot tips!
MaWeRiCk Skrevet Juli 27, 2014 Skrevet Juli 27, 2014 Har hørt at man kan montere 325 innsuget på både 323 og 328 som har det "lille" innsuget. Stemmer ikke dette da? Dette stemmer ikke, det er M52B28 som har begrensing på innsuget.
Haug530D Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 323 har trange kanaler i toppen så det er ingen begrensing på det orginale innsuget. Det er ingen "enkel" løsning å sugetrimme denne motoren som jeg har hørt om ? Å sette på et større innsug vil ikke gi deg mer luft inn på max da innsugsportene i toppen blir flaskehals Sansynligvis mister du bunndrag og bilen drar ujevnt. hverken 323/328 eller 523/528 har begrensninger i kanalene det er i innsuget begrensningene er, kanalene passer overens med M50 innsuget.
Aneshen Skrevet August 14, 2014 Skrevet August 14, 2014 323 har trange kanaler i toppen så det er ingen begrensing på det orginale innsuget. Det er ingen "enkel" løsning å sugetrimme denne motoren som jeg har hørt om ? Å sette på et større innsug vil ikke gi deg mer luft inn på max da innsugsportene i toppen blir flaskehals Sansynligvis mister du bunndrag og bilen drar ujevnt. det er bekreftet flere steder at 323/523 og 328/528 går bedre med M50 innsug. Kanalene i toppen er like, mens innsuget er strupet. Kan bekrefte det selv, da jeg har satt på m50 innsug på min m52b28
lagunilla Skrevet August 14, 2014 Skrevet August 14, 2014 Hvor bra syns du det går da? Med M50 manifold får man jo dårligere bunndrag. Toppfarten blir bare noe bedre.
Aneshen Skrevet August 14, 2014 Skrevet August 14, 2014 fra bunn så er det nok litt som er borte, men disse er jo spreke fra kjelleren uansett. Så , de 30 hk man får på topp (4500--> ) så er det værdt det da med chip for å få opptimalisert det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå