TRF Skrevet August 10, 2014 Share Skrevet August 10, 2014 HASTE problem, som jeg sikkert finner utav selv til slutt, men om noen kunne hjulpet meg kjapt er jeg glad. Problem: Starte e46 330d / e39 530d med AUTOMAT motorledningsnett og ECU (samt EWS og nøkkel) i manuell bil. Gir ledningsnett er "klippa" bort (can H/L og en hvit/lilla ledning). Jeg kan programmere ECU til å være manuell, ikke noe problem. Men man må såvidt meg bekjent like fult rent "elekstrisk" koble seg forbi/jumpe/bypasse "Park / Neutral switch". I gamle dager (e34) fant man et rele i e-box, kobla seg forbi ved å ta tak i svart og gule ledning mener jeg å huske. Men hva gjør jeg med denne da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Broen's Bimmer Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Har eksakt samme problemet på min 2002 E39 530D som er bygd om fra automat til manuell!! Fant du løsningen på det? hva gjorde du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2015 Husker ikke pinnene i farten, men det er "P/N" sperre internt i EWS boksen. I følge WDS skal denne ha et datasignal, det stemmer ikke, +12v og alt er bra. Jeg åpna rett og seltt EWS og lodda en ledningsstubb inn så den får + hver gang jeg skal start. Hsuker ikke pin nummer, men 6 eller 7 eller noe i den duren. Du hører det klikker ganske kraftig i EWS boks når den "frigjør" for start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Broen's Bimmer Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 (endret) Okei... Er det EWS boksen som sitter under kupefilteret på høyere side? Hvordan kom du fram til hvilken pinne du skulle koble inn på? Jeg har lest litt på www.bmw-planet.com ,men kom ikke fram til noen løsning. Det som var gjort på min bil, av forrige eier var at han har koblet en ledning mellom to punkter på kontakten som normalt går ned på automat girkassa. og det fungerte, men så kom jeg til å nappe ut den ledningsstumpen, og vet ikke hvor den stod... Og på WDS må man vite hvilken type EGS transmission controll (8.60.0/ 8.60.4/ 8.60.2/ 8.70 osv.........) bilen har, hvordan finner jeg ut det?? Endret Oktober 27, 2015 av Dieselberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2015 Hvor den fysisk sitter på e39 husker jeg ikke. Liten hvit boks merket EWS. Inn på WDS (koblingsskjema), og der står det hvilken pinne som skal ha P/N signal. Det står dog at den skal ha et datasignal, og det stemmer ikke. 12v fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Broen's Bimmer Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 okei... men problemet mitt nå er å finne ut hvilken type EGS transmition controll (8.60.0/ 8.60.4/ 8.60.2/ 8.70 osv.........) bilen har?? må vite det får å finne riktig skjema på WDS... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2015 gs20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Broen's Bimmer Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 okei, du bare vet at det er det eller? Å hva er (DME motor electronics MS43"?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2015 (endret) Ja, jeg bare vet DDE4 edit: Jeg vet at det er det du har på bilen din, men til andre som leser dette så kan man altså finne utav dette selv ved å sjekke ETK (delekatalog). Realoem for eksempel. Endret Oktober 27, 2015 av TRF-Racing Broen's Bimmer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 MS43 er Siemens motorhjerne til M54-motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Broen's Bimmer Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 MS43 er Siemens motorhjerne til M54-motorer. okei, vet du hvilken "MS" kode det er på M57 motorene og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2015 (endret) lese lese lese DDE4 edit: som igjen står for "Digital Diesel Elektronik 4.0" Endret Oktober 27, 2015 av TRF-Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 27, 2015 Share Skrevet Oktober 27, 2015 Har alle 530d E39 DDE4? Jeg betviler ikke dine kunnskaper, men er det ikke noen som har fått DDE 5.0? Eller er det senere utgaver av motoren (TU?) i E60? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2015 (endret) Alle e39 m57 har DDE4. DDE5 er sene e46, og e60. Eller enda enklere: Alle m57 har DDE4.Alle m47 har DDE3. Det er først m47n og m57n som får DDE5. Endret Oktober 27, 2015 av TRF-Racing Broen's Bimmer og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Broen's Bimmer Skrevet Oktober 28, 2015 Share Skrevet Oktober 28, 2015 Jeg kunne tenke meg en oversikt over de ledningene som går inn på automatkassa, men klarer ikke å finne det i WDS... noen bil elektro guruer som kan være til hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå