Gå til innhold

Elektrisk bakluke på X3 2011 modell som lever sitt eget liv.

kyrrejr
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva feilen kan være her. Av og til fungerer nøkkelbrikken og luka går opp, andre ganger er det dødt. Knappen på bakluka fungerer sjelden og selve håndtaket på bakluka virker også bare av og til.

Tenkte å poste dette problemet her før jeg tar bilen på verksted til diagnose. Skikkelig irriterende for når jeg skal låse opp bilen med nøkkelen, spretter bakluka opp også. Og engstelig om luka går opp i fart med stappfull baggasje.

Kjempefint om noen av dere har tips på dette surret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Hadde det samme på min E91. Gikk fullstendig i klikk og drev og tømte batteriet da den vekte bilen fra dvale hele tiden. Av alle dager skjedde det om morningen når vi skulle rekke et flyet på vei til syden. Når jeg kom hjem uken etterpå fikk jeg såvidt i gang bilen og batteriet var nesten flatt (12,15V)

Byttet microswitch/bryter til bakluken og har ikke hatt problemer siden. Det kommer fukt inn i de når de blir eldre enn 3-4 år og driver da og kortslutter til jord hele tiden som får luken til å åpne seg vilkårlig. Bra du fikk løst det og at du forteller om løsningen som awt skriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme på min E91. Gikk fullstendig i klikk og drev og tømte batteriet da den vekte bilen fra dvale hele tiden. Av alle dager skjedde det om morningen når vi skulle rekke et flyet på vei til syden. Når jeg kom hjem uken etterpå fikk jeg såvidt i gang bilen og batteriet var nesten flatt (12,15V)

Byttet microswitch/bryter til bakluken og har ikke hatt problemer siden. Det kommer fukt inn i de når de blir eldre enn 3-4 år og driver da og kortslutter til jord hele tiden som får luken til å åpne seg vilkårlig. Bra du fikk løst det og at du forteller om løsningen som awt skriver :)

Ehhmm, hva med de E91ene som er eldre enn det og har ikke hatt det problemet enda (bank i bordet)? Er det bare å passe på og følge med om det skjer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhmm, hva med de E91ene som er eldre enn det og har ikke hatt det problemet enda (bank i bordet)? Er det bare å passe på og følge med om det skjer? :)

Ja du vil som sagt merke om det skjer. Samtidig er et tips å sjekke jordingsbånd for de ryker tvers av og da får du uønsket støy til blant annet diversity modulen som styrer tilgang til bilen blant annet. så har du radioen og hvor antenna er i bakglasset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...