Gå til innhold

Chiptuning

Stene89
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha gått til innkjøp av en 320d, så blir jo chipping ett naturlig ønske kan man si. Mange er for, og mange er imot. 

Men uansett, nå har jeg aldri hatt en dieselbil som er verdt å chippe så om noen kan komme med litt for og imot materiale så setter jeg stor pris på det :)

Har tittet litt på BSR heter det vel, og di skal ha 6700,- for chip + 500,- for jobben. Dette er egentlig en grei pris syns jeg, men er vel sikkert andre alternativer man kan velge mellom. Eller er dette noe å eventuelt gå for?

Takker for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå så har jeg vært mest fornøyd med det jeg ser hos BSR og ESS igrunn. Dette er jo noe jeg selv ikke kan montere å dermed ønsker jeg jo at verkstedet jeg kjøper hos også installerer chip. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bsr chip er enkel å montere, du får en boks du plugger i Obd, slår på tenningen, leser av bilen, og får opp to valg: Tune bilen, eller sette den original. Når den er tunet, slår du av tenning og plugger fra enhet. Alt står i grunn på bsr boksen.

Hvilken Bsr skal du til? Bergen?

Har en Bsr boks jeg vil bli kvitt... Har byttet chip i min bil til stage 2. Noe bsr ikke kunne levere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BSR i Råde, da jeg er stasjonert i Moss så blir vel det det det nærmeste jeg kan dra til. Men nå vil jeg opp til stage 1, vil ikke drepe bilen heller :D

Som Otis også sier her, kan man vel ikke bruke en brukt boks på annet kjøretøy? Å Må man ikke benke bilen? eller mappe på vei for å få ultimat utnyttelse av chippen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt langt vekke da.
Jo kan bruke den på en annen bil, men må jo få slettet software som ligger inne på min bil og legge inn ny på boksen på bilmodell. Har snakket med Bsr om det.

God chip uten tvil, fikk 250hk/510nm med den. Men var ikke godt nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å nå er min bil 150hk da jeg har Power Reduction av en eller annen merkelig grunn. Denne blir jo selvsagt borte ved chipping.. Samme utfallet kommer på 150 og 163. Stage 1 hvertfall. Nå chipper ikke jeg for å gjøre familietralla en racebil men får å få litt ekstra trøkk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt på hvem som mapper det. Slik som mange mapper så blir ikke Power reduction nødvnedigvis borte, til tross for at de påstår så.

Og noe som irriterer meg litt, og dette har jeg nevnt før. TRF har en produktrekke hvor vi kaller produktene for "steg 1" "steg 2 " osv. Men det er fordi det er store forskjeller på stegene mtp hva som faktisk gjøre med motoren. Å ha flere "steg" på nøyaktig samme motor, uten å endre noe, er jo helt banalt. Videre så er det ikke slik at "steg 1/2" er en fast greie du kan få hvor som helst. En remap er ikke en remap for å si det slik. Jeg har ikke sett så mange leverandører kalle sine produkter for "steg 1", så hvorfor kaller folk dem for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BSR har flere steg på alle motorer mener jeg.

Men det er jo bare luftfilter og eksos som er annerledes på steg til BSR.

Jeg bare skrev steg3 fordi det var unormalt høyt med chip og selger henviste til steg2 med en annen "chip" på sin bil.

Men du har såklart rett, TRF-Racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kaller det for "steg" fordi de slenger med ei bakpotte. Samme software på de fleste bmw modeller iallefall. 

Var ikke meninga å "ta" noen altså, bare stusser litt over ordbruken til folk, og den tilsynelatende manglende forsåelsen for hva mapping/trimming er. Får hele tiden forespørsler på om vi har "steg x chip".. vel, vi har lagd et steg x oppsett ja. Det koster xx. "SÅ DYRT? Jeg skal jo bare ha litt mer effekt". "Ja, men får å ta ut xx så må vi bytte bla bla, og da havner vi der" "Jeg skal jo ikke bytte noe, jeg skal bare ha en steg xx chip, det kan leverandør aa levere for samme pris som steg1" . og slik går samtalen omtrent videre til det enda mer banale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...