thomjak Skrevet August 23, 2014 Share Skrevet August 23, 2014 Har i dag en E90 320d Sedan 2007 med manuelt gir og bakhjulsdrevet som har gått 104 000km. Var og prøvde en E92 325i xdrive Coupe 2011 automat i dag og må si at selv om det er ganske så stort pris hopp så frister dette kjøpet men hovedgrunn til at jeg vil bytte er fordi jeg bor på landet og har hytte i fjellet og forrige vinter syns jeg rett og slett vinterføret med mye snø og is var ustabilt selv med nye hakk 7 dekk. Det var både god lyd og bensin feelingen som jeg har savnet men det jeg lurer på er coupe modellene "plaget" med kondens/dugg på høsten/vinteren på frontruten, så det var antydninger til det pga at det regnet såpass mye som det gjorde i dag. Og er xdrive veldig merkbart på vinteren når det kommer til snø og is? Blir ofte 20-20 minus grader her på Dokka og ikke minst veldig glatt. Jeg syns nesten komforten var et lite hakk bedre i E90'n, er litt usikker på dette kjøpet men heller mest mot. Ellers er jeg åpen for andre innspill,kommentarer eller påpek som jeg burde tenke over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet August 24, 2014 Share Skrevet August 24, 2014 Firehjulstrekk er helt overlegent på fremkommelighet i forhold til tohjulsdrift. Kan ikke sammenliknes engang. Du skal jobbe hardt for å sette deg fast med firehjulstrekk på vei. Så sant man ikke kjører på så mye snø at bilen blir hengende over bakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet August 24, 2014 Forfatter Share Skrevet August 24, 2014 Ok det høres jo lovende ut. For snør en god del i synnfjellet. Prøver og slå 2 fluer i en smekk altså xdrive og rekkesekser, og automat er en bonus. Men det ser ikke ut som de svarte og hvite 325i bilene er å få med xdrive, jeg har iallefall ikke funnet en. Men det jeg også er litt usikker på er at denne bilen har alt av utstyr men ikke m-sport og sånn som jeg har skjønt det er markedet for rekkesekser litt begrenset og da hjelper det nok å ha m-sport om jeg skal selge denne "kjapt" om 2-3 år. For m-sport er jo lissom prikken over i'en. Hva kan jeg forvente å få for en godt behandlet 325i xdrive automat uten m-sport om 2-4 år hvis vi sier den er på 100 000km ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet August 24, 2014 Share Skrevet August 24, 2014 Er det den røde på Sulland Gjøvik du har sett på eller? Med dønn flate seter, hvitt/gult interiør og absolutt null M sport? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet August 24, 2014 Forfatter Share Skrevet August 24, 2014 Rollerboy stemmer, fikk et bra tilbud +++ men som sagt ble litt skuffa når det kom til interiøret når man er oppe i den prisklassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet August 24, 2014 Forfatter Share Skrevet August 24, 2014 Da tror jeg at jeg avslår det tilbudet og har litt is i magen siden E90'n er i god stand fortsatt og holder øynene oppe. Men vil en 320i 184hk 2013-2014 ha nogen lunde god lyd og evnt nesten lik performance ? Sett jeg får hvite/svarte med full msport, xdrive, lav km stand til omtrent samme pris. For har ikke satt meg så veldig inn i de nye 320i'en fra 2013 og 2014, er det no form for turbo/twinturbo på de eller er det kun diesel utgavene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Telcontar Skrevet August 25, 2014 Share Skrevet August 25, 2014 320i har turbo ja, godt dreiemoment også. Husker ikke i farta tallene for den, men jeg prøvekjørte en 320i GT og den dro fint og BMW har tunet den til å lage bra lyd også. Jeg likte lyden ihvertfall, selv om jeg har hatt en rekkesekser før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet August 25, 2014 Share Skrevet August 25, 2014 Rollerboy stemmer, fikk et bra tilbud +++ men som sagt ble litt skuffa når det kom til interiøret når man er oppe i den prisklassen.Den tror jeg de kommer til å slite med å selge! Makan til stusselig e92! Stått lenge også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 25, 2014 Share Skrevet August 25, 2014 Da tror jeg at jeg avslår det tilbudet og har litt is i magen siden E90'n er i god stand fortsatt og holder øynene oppe. Men vil en 320i 184hk 2013-2014 ha nogen lunde god lyd og evnt nesten lik performance ? Sett jeg får hvite/svarte med full msport, xdrive, lav km stand til omtrent samme pris. For har ikke satt meg så veldig inn i de nye 320i'en fra 2013 og 2014, er det no form for turbo/twinturbo på de eller er det kun diesel utgavene ? Hvis du ønsker deg en rekkesekser så ikke en gang vurder F30 320I, firerlyden er og blir stusselig uansett å mye BMW har forsøkt å fintune lyden. Ha litt is i magen og avvent bilkjøp noe, det dukker stadig opp 325I med X-drive og alternativ så kan du jo importere og spare en del penger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gewinde Skrevet August 25, 2014 Share Skrevet August 25, 2014 Den tror jeg de kommer til å slite med å selge! Makan til stusselig e92! Stått lenge også... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48392039&searchclickthrough=true Denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet August 25, 2014 Forfatter Share Skrevet August 25, 2014 Den tror jeg de kommer til å slite med å selge! Makan til stusselig e92! Stått lenge også... Vil ikke si at den er stusselig, bildene er litt missvisende, men tror nok rette ordet er litt flatt som du brukte tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet August 25, 2014 Forfatter Share Skrevet August 25, 2014 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48392039&searchclickthrough=true Denne? Stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet August 25, 2014 Forfatter Share Skrevet August 25, 2014 Hvis du ønsker deg en rekkesekser så ikke en gang vurder F30 320I, firerlyden er og blir stusselig uansett å mye BMW har forsøkt å fintune lyden. Ha litt is i magen og avvent bilkjøp noe, det dukker stadig opp 325I med X-drive og alternativ så kan du jo importere og spare en del penger Ja er rekkesekser som står øverst på lista så får nok bare holde hode kaldt og sette opp varsler på div sider og holde øynene/ørene oppe ellers. Om det ikke har dukket opp no ordentlig kjøp innen 12 måneder så skal jeg nok vurdere å importere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet August 26, 2014 Share Skrevet August 26, 2014 Hadde mye heller vurdert denne, super artig motor kombinert med firehjulsdrift må jo være akkurat det du leter etter? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49759788&searchclickthrough=true Thomaz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet August 27, 2014 Forfatter Share Skrevet August 27, 2014 Joa men jeg er på utkikk etter en coupe da og litt lavere km stand. Men den der virker veldig lovende må jeg si, får nesten ringe på den også selv om det er en sedan. Takker for tips! Jeg har sett og skal se på et par stykker som er hvit/svart, full msport pakke, xdrive, coupe, automat. Både jeg og dama blir å bruke den men vi har en mercedes også så blir nok mest meg. Men er det stor forskjell på D og I utgaven fra 2011 til 2012 ? Jeg forstår det sånn at automat kassa er en god del bedre på F30, men er 6 trins kassa bare "driten" ? Men til den prisen så har jeg kun funnet 320d utgaven med de specsa, den E90'n jeg har nå er D og siden jeg kjører ca 12-16 000km i året så er jeg ikke helt sikker, var egentlig klar for å gå over til bensin men vurderer å legge rekkesekser på hylla et par år til og spare opp til en 330i/335i coupe. Er diesel lyden "bedre" i 2011 utgaven enn 2007 som jeg har nå ? Eller er det helt samme motor, klakking og oppsett ? Selgeren sier iallefall at det er stor forskjell fra 2007 D til 2011 D. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå