Ainnesh Skrevet August 26, 2014 Skrevet August 26, 2014 Hei! Har en m52b28tu som jeg vil ha mer effekt ut av, uten overladding eller gass. Har m50b25 innsug, chip å grenrør. Men finnes det noe kvasskammer som selges til en ok pris? Takker for svar
lagunilla Skrevet August 26, 2014 Skrevet August 26, 2014 Hvordan har du M50 manifold hvis du har TÜ motor?
Ainnesh Skrevet August 26, 2014 Forfatter Skrevet August 26, 2014 Har no eid såppas mange bmw'a at eg veit ka som e m50 å ka som e m 52. Har da en orginal 328 turing om du lurte på d. Va no ikkje d eg lurte på heller, ønska heller svar på d stillte spørsmålet.
D.Toft Skrevet August 26, 2014 Skrevet August 26, 2014 om du har eid såpass mangen, så vet du at en TU motor skal ha TU innsug fra b30TU motor... Julianv reagerte på dette 1
glue Skrevet August 26, 2014 Skrevet August 26, 2014 om du har eid såpass mangen, så vet du at en TU motor skal ha TU innsug fra b30TU motor... m52tu skal ha innsug fra M54B30...
D.Toft Skrevet August 27, 2014 Skrevet August 27, 2014 m52tu skal ha innsug fra M54B30... jepp. er ikke m54 TU da?
CrZyWiz Skrevet August 27, 2014 Skrevet August 27, 2014 Har no eid såppas mange bmw'a at eg veit ka som e m50 å ka som e m 52. Har da en orginal 328 turing om du lurte på d. Va no ikkje d eg lurte på heller, ønska heller svar på d stillte spørsmålet.Men du vet tydeligvis ikke hva som er M52TU, som du beskriver.
Ainnesh Skrevet August 30, 2014 Forfatter Skrevet August 30, 2014 Om d finnes admin hær e d bare å slætte innlegge
Eirik Viste Skrevet September 4, 2014 Skrevet September 4, 2014 Om d finnes admin hær e d bare å slætte innlegge Enkelt sagt så er M52TU en dobbelvanos motor og M52 enkelvanos. M50 innsuget passer bare på M52 pga lik form på innsugskanalene. M54 er ganske lik M52TU, men den har elektronisk styrt gasspedal. Jeg kjenner til et firma som har ferdige ombygde M54B30 innsug tilpasset M52TUB28 gasspjeld m.m for bolt-on montering. Men det koster ca 4.000 kr i Østerrike. Det er litt mer jobb å tune en M52TU motor enn M52. Det å bytte ut kammene blir ganske dyrt. Men en 15-20 hk mer er mulig bare med å bytte ut innsuget. Jeg tror at min tuner har et optimalisert program for å omprogrammere motoren tilpasset det større innsuget. Opp mot 230 hk er det mulig å få ut av motoren da hvis vanoser er i topp stand og motoren ellers er bra. En får omtrent samme effektøkning som med M52B28 med M50 innsug. Jeg solgte en 2.8 motor med tunet hjerne og M50 innsug til en kompis. Motoren hadde ikke overhalt vanos, men likevel målte den 222 hk og 286 nm på e30 meet i fjor. Med original E30 325 eksos uten kat, men ganske tynne rør. Sønnen til min kompis har en E46 328 og han synes at motoren er litt lat oppover i turtallet. Så en ombygging av innsuget og omprogrammering av hjernen er en bra idé. Kammer ville jeg holdt meg unna. Da kommer kostnadene fort opp i mer enn en M54B30 koster. Hilsen Eirik.
lagunilla Skrevet September 4, 2014 Skrevet September 4, 2014 Ferdige ombygde manifolder for 4000? Da har du blitt lurt for de manifoldene er bare å sette rett på. Eneste du trenger er adapter til spjeldet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå