Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Det var prisene de ga meg iallfall, kanskje de har satt opp prisen nå nylig etter at reglene ble endret og åpenbart flere kommer til å nedregge disse bilene. Bergheim Auto er jo kjent for å være dyre og sleipe som fy...

Når bilen nedregistreres så er den en vanlig Kl B personbil med vanlige bilpriser i bommene og EU kontroll hvert andre år. Dette begynner å bli seriøst mye bil, plass og motor for pengene. Kjøp en strøken lett lastebil for 140 000 kr, fra og med 2003 så får man 299 hesters motoren, finere interiør, bedre seter som er mer slitesterke seter da sideputa som er en svakhet på disse bilene. Bygg bilen om og du har en konge familiebil med firehjulstrekk, sikker som en tanks, masse plass, V8er og med LPG gass så er den like billig å kjøre per mil som en dieselbil. Har flere kompiser med disse bilene og jeg blir pokker så misunnelig når de sitter og bestiller originaldeler på nett som nesten ikke koster noen ting. "Dugg i lyktene? Da kjøper man bare nye" ;)

Jeg er ikke i tvil når jeg får barn, må bare vente til siste generasjon Tahoe bil 10 år. Synes den er bra grom :)

 

 

Ja LPG er vel et must... Men hvordan er det å forsikre disse bilene? Og drifte dem med tanke på deler og service? Kanskje bytte E klassen med en Tahoe / Sub... Og kjøpe en F01... hahh...som jeg drømmer.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja LPG er vel et must... Men hvordan er det å forsikre disse bilene? Og drifte dem med tanke på deler og service? Kanskje bytte E klassen med en Tahoe / Sub... Og kjøpe en F01... hahh...som jeg drømmer.. :P

Ja LPG er ett must synes jeg, man kan jo bare svitsje over til bensin om man vil, noe man burde gjøre av og til også for smøringens sin del. Kjøper man deler og tar service på merkeverksteder som Bergheim så koster det mye. Men det finnes mange mindre verksteder rundt forbi som har spesialisert seg på amerikanske bil og disse tar langt hyggeligere priser, delene kan som sagt kjøpes grisebillig på nett. Og da snakker vi originaldeler fra GM :)

Forsikringen er ikke den verste faktisk, du har sikkert gode priser og bonuser så det tror jeg ikke blir noe problem. Medlemskap i Amcar hjelper også på gunstig forsikring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ny regel, bare kanskje da. Nå er jo regelen at man kan sette inn seter i bilen, etter 10 år i Norge. Fra 01.01.2014 så vil det komme en ny regel, at man kan sette inn seter etter 30 år. Er noe som går under nye statsbudsjettet. Og mest sannsynlig så blir det vedtatt. Ifølge homo folka i staten, så er det alt for lett for en hver mann å gå rundt den regelen, og staten taper mye penger på det. Så derfor vil de innføre en mye strengere regel på det, og sørge for at folk ikke kan spare inn penger på noe som har med bil å gjøre. Er bare helt mørkt i huet på de som sitter i staten.  Arrrggg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er morsomme http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45361857&folderId=1806152

Hadde denne for noen år siden. Morsomt på snødekte landeveier med 250hk

attachicon.gifimage.jpg

 

Jeg har alltid hatt lyst på denne modellen, men i mitt hode er de overpriset, så det blir en Subaru Forster XT i stedenfor før eller senere (ikke lenge til de kommer under 100.000 merket!)...

Turbo-japser er skapt for bortgjemte norske veier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ny regel, bare kanskje da. Nå er jo regelen at man kan sette inn seter i bilen, etter 10 år i Norge. Fra 01.01.2014 så vil det komme en ny regel, at man kan sette inn seter etter 30 år. Er noe som går under nye statsbudsjettet. Og mest sannsynlig så blir det vedtatt. Ifølge homo folka i staten, så er det alt for lett for en hver mann å gå rundt den regelen, og staten taper mye penger på det. Så derfor vil de innføre en mye strengere regel på det, og sørge for at folk ikke kan spare inn penger på noe som har med bil å gjøre. Er bare helt mørkt i huet på de som sitter i staten.  Arrrggg

 

Jeg tviler ikke. Men heldigvis så er bilimportørene og deres advokater smartere enn byråkratenen i staten som sitter med for mye makt, så det finnes alltid smutthull. Snakket med en selger på Bergheim i Oslo ang de nye varebilreglene fra 1. April i år som gjør det ikke mulig å regge ny Tahoe som to seters varebil, det kreves godkjenning ifra fabrikken at bilen kan brukes som varebil. Og om denne godkjenningen foreligger så må bilen være varebil hele sitt liv, om man ikke vil omregistrere den og betale full personbilavgift som ved innførsel brukt.

 

Men i allfall, det Chevy importøren nå gjør er å regge nye Tahoer i Tyskland som to seters varebil med mulighet for ettermontering av bakseter før de igjen "eksporteres" til Norge ;) Da har Tyskerne godkjent bilen og da kan ikke Norge nekte dette som følge av en regel i EØS avtalen :D Ellers så kan du jo kjøpe en Tahoe som vanlig 7 seteres SUV men da koster den 1,5 millioner, får en feit X5 for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergheim tar blodpris. 17.000 hvis baksetene er i, og 20.000 hvis de må sette de inn.. Var ihvertfall de prisene de tok før det gikk ann for den vanlige mannen i gata å nedregistrere selv.

Bedre å bestille papirer og fjærer selv da :)

Bedre å ta c1 da !

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt lyst på denne modellen, men i mitt hode er de overpriset, så det blir en Subaru Forster XT i stedenfor før eller senere (ikke lenge til de kommer under 100.000 merket!)...

Turbo-japser er skapt for bortgjemte norske veier :D

Kompis av meg har sånn. Kjøpte og opp delelageret til no rally greier så han har to tre girkasser pluss masse deler til di bilene der. For visst nesten ikke tak i deler lenger til dem !

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å ta c1 da !

Sent from space using Tapatalk -

 

 

Tja vet ikke helt det...

Høy pris i bomstasjoner.

Max 80kmt.

EU hvert år.

Minimum 5mm mønster på vinterdekk.

Kjettinger til minst 3 hjul.

 

Nevner det igjen. Det kan gjøres for rundt 5000kr nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke den tett på 100 000 kroner å ta da?

Eneste fordelene med en C1 Tahoe var når man kjøpte bilen ny, da den kostet nesten 100 000 mindre en varebil versjonen og nesten en million mindre enn personbil varianten. I dag kan jeg ikke se noen fordeler med dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke den tett på 100 000 kroner å ta da?

Eneste fordelene med en C1 Tahoe var når man kjøpte bilen ny, da den kostet nesten 100 000 mindre en varebil versjonen og nesten en million mindre enn personbil varianten. I dag kan jeg ikke se noen fordeler med dette....

jeg solgte tahoen jeg hadde for 1,5 år siden , som var 98 modell , km 265 000 , nedregget fra Lett lastebil til personbil, den gikk jeg 90 000 for :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...