Gå til innhold

Høres dette bra ut? (Anlegg i E39)

Share

Anbefalte innlegg

Tok kontakt med Judy's Bilstereo via mail og spurte om forslag til anlegg i E39'en min og luftet idéen om subwoofer med lufting bak armlenet og spurte om pris på hele pakka. Fikk forslag om en 15" DD615 subwoofer rett bak armlene-hullet med en Ground Zero GZTA 1.1200DXB. Han sa også at kickpaneler nede ved beina og diskanter/mellomtoner på dash ikke var uvanlig og at jeg kan få et greit 2-veis sett men at han anbefalte 3-veis.

Høres det ut som et bra oppsett? Får jeg skikkelig bass og lyd da?

Kan dermed få "basspakka" med installering til rundt 8000 og høyttalere og forsterker samt installering til rundt 5000. Grei pris?

Om alt høres bra ut er det bare å spare opp 13000 kroner før jeg iverksetter den 6 timer lange turen bort dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det virket som en veldig kurant pris. Jeg tror man får problemer med å installere element i kick, da det ikke er noe særlig plass til elementer i E39:( Det egner seg veldig bra i de fleste andre type modeller fra bmw da:) døra er vel neste valg. Jeg tror du vil få rikelig med bass og lyd ja!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at de vet hva de gjør siden jeg har nevnt at det er E39 sedan og fikk forslaget, mtp. kick. Har hørt at det er vanskelig å få god lyd med plassen som er i dørene også? Må vel bygge ut mer plass enn original-høyttalerne har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med trøkk er ett diffust begrep, spiller sikkert høyt nok men kan ikke sammenlignes med det judys foreslo. Det å kjøpe midlertidig anlegg blir bare tull, det er jo rett og slett å kaste pengene ut av vinduet. :)

Skal du ha en start så kjøp heller Gladen SQL165 og en grei 2 kanaler fra judys og bygg om dørtrekka til 6.5". Skjønner du kanskje vil ha bass, men bass er enkelt og greit bare bass, mye viktigere med ett skikkelig frontsett.

Legg inn bud på 3000,- på denne

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=50423396&searchclickthrough=true&searchQuery=Mosconi

så kjøper du gladen sql 165 fra judys. Så kjøper du en halvgrei subb på bruktmarkedet og bygger kasse selv. Gratulerer du har nok nå noe som spiller fletta av 90% av det kameratene dine har til bare noen få tusenlapper :) Så når du da får penger, bytter du ut subben med pakken judys tilbydde deg.

Da har du plutselig ett kanon oppsett, og du har ikke tapt mere enn noen hundrelapper på den midlertidige subben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...