mkj Skrevet September 2, 2014 Share Skrevet September 2, 2014 Som passe nostalgisk anlagt, må jeg si at det er trist med det som ser ut til å bli en utfasing 6'erne med lydbilde, motorgange og det hele. Men det er jo helt vannvittig hvilken effekt kontra forbruk BMW nå får ut av de nyeste motorene. Skal tro hva prisen på en firehjulstrukket 5'er touring med en tilsvarende motor vil koste om den kommer. Det burde jo slå rimelig greit ut avgiftsmessig om ikke satsene endres før den tid. Og skal tro hva det vil gjøre med bruktbilprisene i så fall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 2, 2014 Share Skrevet September 2, 2014 Slik jeg har forstått det så er det snakk en en ren hybridmodell av 5-serien, de øvrige motoralternativene som vi kjenne i dag vil bestå mer eller mindre "uforandret". Det vil bety firesylindrede instegsmodeller, seksylindrede diesel og bensinmodell og toppmodell med V8er. Ryktene skal også ha det til at meste M5 vil få en V10er på ladeluft Den nevnte hybridmodellen blir vel som en I8 fanget i ett 5 serie karosseri og vil vel mer eller mindre erstatte dagens 535I Active Hybrid. Det som nesten er mer interessant er all den kunnskapen og teknologien BMW har lært seg og vektbesparelse og bruk av karbon, som vil gjøre den øvrige modell porteføljen til BMW lettere og mer økonomisk uten å gjøre de største forandringene ifra dagens motorsortimentet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mkj Skrevet September 2, 2014 Forfatter Share Skrevet September 2, 2014 Uvant, men veldig spennende med alt det nye som bare rulles ut i stadig hurtigere tempo nå. Vekten er absolutt noe som bør ned på 5-serien og flere. Blir det samtidig til V10 og snurrehjelp på M5'en er det bare å begynne å fantasere om hvor syk den utgaven kan bli, selv om lommeboken min for øyeblikket er mer interessert i en ny hybridutgave Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 2, 2014 Share Skrevet September 2, 2014 Uvant, men veldig spennende med alt det nye som bare rulles ut i stadig hurtigere tempo nå. Vekten er absolutt noe som bør ned på 5-serien og flere. Blir det samtidig til V10 og snurrehjelp på M5'en er det bare å begynne å fantasere om hvor syk den utgaven kan bli, selv om lommeboken min for øyeblikket er mer interessert i en ny hybridutgave Ja det er utvilsomt spennende å følge med på, ikke alt jeg liker dessverre men så lenge det finnes alternativer for oss konservative så skal jeg ikke klage høyt. Det som er spennende med en kommende hybridfemmer er hvilken pris den vil legge seg på, dagens 535I Active Hybrid er alt for dyr og folk velger heller vanlig 535i. Men en hybridmodell med lav vekt, liten motor og lavt utslipp vil kunne konkurrere med innstegsmodellene og således gi mer i form av preformance Å overgå dagens M5 skal mye til så der har BMW en seriøs oppgave foran seg, men jeg tviler ikke på at de får det til denne gangen også Tror forøvrig vi kommer til å se litt av det samme som vi så nå med nye M3/M4, ikke så veldig mye mer hester (tvilsomt over 600 hk) men lettere vekt og mer effekt drivlinje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mkj Skrevet September 2, 2014 Forfatter Share Skrevet September 2, 2014 Ja det er utvilsomt spennende å følge med på, ikke alt jeg liker dessverre men så lenge det finnes alternativer for oss konservative så skal jeg ikke klage høyt. Det som er spennende med en kommende hybridfemmer er hvilken pris den vil legge seg på, dagens 535I Active Hybrid er alt for dyr og folk velger heller vanlig 535i. Men en hybridmodell med lav vekt, liten motor og lavt utslipp vil kunne konkurrere med innstegsmodellene og således gi mer i form av preformance Å overgå dagens M5 skal mye til så der har BMW en seriøs oppgave foran seg, men jeg tviler ikke på at de får det til denne gangen også Tror forøvrig vi kommer til å se litt av det samme som vi så nå med nye M3/M4, ikke så veldig mye mer hester (tvilsomt over 600 hk) men lettere vekt og mer effekt drivlinje Tipper du ikke tar mye feil i de spådommene. i8: Co2 ved blandet kjøring = 49 g/km. Forbruk ved blandet kjøring = 0,21 l/mil ActiveHybrid 5: Co2 = 163 g/km. Forbruk = 0.7 l/mil Det er en enorm forskjell, så med norsk avgiftspolitikk så burde prisene bli adskillig mer akseptable om neste hybrid i 5-serien får nyte godt av nyvinningene til i8 Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet September 2, 2014 Share Skrevet September 2, 2014 Mye av kostnadene iforhold til vektbesparelsen til i8 ligger i dyre materialer. Om disse også benyttes på en evt hybrid 5serie så håper jeg ikke den blir dyrere pga dette og dermed forblir prisen uforandret her til lands. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå