Gå til innhold

Svake xenonlys E61

Tommy H
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic sier har jeg merket at lysene på min 520d 06 mod er veldig svak. Veldig merkbart når det er vått ute.

Merket det veldig godt etter jeg fikk 1 serien med xenon hvor de lyser veldig godt, selv med gamle pærer der den ene lyser lilla/rosa.

Har kjøpt helt nye Osram Xenarc pærer i E61 uten at det ble bedre.

Har adaptive xenon om det har noe å si.

Noen som vet hva som gjør det? Brente reflektorer, svak ballast eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-) Det jeg tenkte jeg også. Usikker på hvordan det er å åpne de, men går vel sikkert på et vis. Noen som vet om det er mulig å bytte bare reflektoren eller er det bare å bestille nye lykter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å åpne lyktene. Skal man absolutt gjøre det så må man skjære de i to.

Ville først prøvd å kjøpe nye ballaster og tennere før jeg vurderte nye lykter da ett slikt kit fra originale BOSCH finnes latterlig billig på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe poeng og bytte tenner/ballast, enten virker de eller så virker de ikke, de skaper ikke dårlig lys.

Hadde dritt lys jeg også på min, helt til jeg bytta prosjektorer og nye lyspærer, samme gamle ballaster fra 2003, lyser godt som faen. :)

Var brente reflektorer hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja litt feil :) etter min erfaring, på min høyre lykt så var det svakere lys den gangen jeg måtte bytte, byttet så klart alle fire når jeg først var i gang så det ikke ble fargeforskjell.

Hadde aldri skrevet det vist det var uvesentlig :)

Xenon er ikke som en glødepære som enten virker eller ikke. Kan skje mye på en xenon pære før den slutter som:

Blinking, endre farge (typisk lilla), lyser svakere, tenner senere, tenner> slår seg av igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt nye Osram Xenarc pærer på E61, uten at det ble nevneverdig forskjell. Jeg har D1S pærer i min, stemmer det at tenneren er i den klumpen under pæren?

Bør vel gjerne se etter nye lykter. Noen som har forhandlere å anbefale? Regner med at de er ganske dyr hos BMW. Er ikke ute etter brukte lykter der reflektoren gjerne kan være brent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt nye Osram Xenarc pærer på E61, uten at det ble nevneverdig forskjell. Jeg har D1S pærer i min, stemmer det at tenneren er i den klumpen under pæren?

Bør vel gjerne se etter nye lykter. Noen som har forhandlere å anbefale? Regner med at de er ganske dyr hos BMW. Er ikke ute etter brukte lykter der reflektoren gjerne kan være brent.

Stemmer og ballasten er den klumpen under lykten.

Men ja uansett alltid kjekt med nye lykter. Men ville nok sjekket på ebay først, du kan spare tusener på det (husk at MYE på ebay er nytt)

KOED og smiedd er vel billigst hvis du kjøper fra BMW deler forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...