Zubzero Skrevet September 3, 2014 Share Skrevet September 3, 2014 HVa tenker dere om denne chippen Det er fristende men vet ikke om jeg tørr http://www.ebay.com/itm/OBD-Chip-Tuning-Chiptuning-BMW-E89-Z4-2-3i-204-PS-auf-225-PS-PH-/350889951997?pt=DE_Autoteile&hash=item51b2abc2fd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet September 3, 2014 Share Skrevet September 3, 2014 Bør vel kanskje be om resultatene på dyno testen (før og etter) Blir vel sjeldent så stor økning av hk om motoren er n\a. (200hk er mye i utgangspunktet på sugemotor på 2,5l) Men denne motoren er vel også levert med 218hk, så er jo sikkert litt "snilt" det orginale mappet. så til vanelig kjøring så merker du neppe forskjell men om du legger ned foten og får opp turtallet vil du nok kanskje merke litt på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 3, 2014 Share Skrevet September 3, 2014 Denne motoren er en 3-liter, og man får samme motor med rundt 270hk fra BMW. Jeg er normalt skeptisk til chipping av bensinbiler, men akkurat her ser jeg ikke bort i fra at man kan få det de lover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zubzero Skrevet September 3, 2014 Forfatter Share Skrevet September 3, 2014 23 i er en rekke 6 på 2,5 liter.. 204 hk orginalt .. 218 hk versjonen som det refereres til her er en 2 liter twinturbo ( r4 ) AWT mener du at det er en 3 liter som er moddet ned til en 2,5 liter ? Hva er risikoen med chipping at jeg totalhavarerer motoren :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 3, 2014 Share Skrevet September 3, 2014 E89 Z4 23i har en rekkesekser på tre liter, det har den alltid hatt. Samme motor har også blitt brukt i andre modeller, med rundt 270hk som høyeste effektuttak. E85 Z4 ble levert med 2,5-liter i forskjellige varianter, man da var navnet 2.5i/2.5Si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 3, 2014 Share Skrevet September 3, 2014 E89 23i har N52B25A ifølge Realoem. Dvs. samme motor som i E85 2.5si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 3, 2014 Share Skrevet September 3, 2014 Blablablabla, tror jeg må slutte å svare på ting, jeg svarer jo alltid feil for tiden. Var bombesikker på at den delte motor med F10 523i, som da er en tre-liter. Jeg beklager feilinformasjonen/påståligheten, og trekker meg stille og rolig ut fra denne tråden... CrZyWiz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zubzero Skrevet September 3, 2014 Forfatter Share Skrevet September 3, 2014 Det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zubzero Skrevet September 3, 2014 Forfatter Share Skrevet September 3, 2014 E89 23i har N52B25A ifølge Realoem. Dvs. samme motor som i E85 2.5si Det er helt korrekt, det eneste som er frustrerende er at min er levert med 204 hk ( e89 23i ) Mens 2006-2008 E85 Z4 2.5si roadster er levert med 218 hk orginalt... ????????????????????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 3, 2014 Share Skrevet September 3, 2014 Stemmer det. Akkurat som med Z4en min også det. Samme motor som i 330i som yter 272. Jeg har 265 Men heldigvis har det kommet medisin for det nå Ca. 360hk høres jo litt penere ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zubzero Skrevet September 7, 2014 Forfatter Share Skrevet September 7, 2014 Hvorfor er det slikt StigJ ? er det kun programmeringen da eller ? BMW burde jo da ha noe originalt liggende som man kan kjør inn ? det burde jo Vertfall være trygt ? Hva mener du med medisin ? chipp ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 Har ingen anelse hvorfor de har gjort slikt på disse. Ang. medisinen så tenker jeg på at ESS nettopp har sluppet kompressorkit ut for salg til disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå