Gå til innhold

e36 kanaler, bærende konstruksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg i vår ein e36 sedan. Har i ettertid kommet fram at kanalen på førersiden er godt rustet.

Det eg lurer på er om kanalene på e36 er reknet som "bærende konstruksjon"?

Skrevet

Naturligvis.

Faen...

Ka kan eg rekne med å måtte betale for å få sveisa på ny kanal? Må vell bytte heile driten tenker eg...

Skrevet

Alt fra 2k til 15k for arbeidet avhengig av omfang, og hvor du gjør det.

Greieste er å gjøre det selv, evt kjentfolk som sysler med slikt på kveldstid.

Skrevet

Ja det er bærende som andre skriver. Viktig også å huske på at BMW har spesifikke punkt på kanalene der det er lov å kutte ved reparasjoner. Hvis du kutter andre steder så sørg for at sveisen er 100%. 

Skrevet

Innerkanalen er bærende, mens den ytre ikke er det. Er det rusthull i ytterkanalen er det bare og kappe og sveise det.

Ok, så det er to kanaler altso.

Den ytterste er berre for show + beskyttelse av den bærende da altso?

I såfall er vel ikkje rust i den ytterste noe spesielt stort problem? (Veit jo rust er eit problem, men er ikkje så viktig, som om den var bærende)

Veit at forgje eiger hadde ein god bulk i kanalen på passasjer side, men han hadde retta opp bulken. Sjekka jo dette grundig ved kjøp.

Det eg lurer på no er om bulken i den kanalen, kan ha bulka den innerste, og han berre fiksa den ytterste... Da blir vel eit problem...

Den bærende kanalen går vel ikkje tilfeldigvis like lang ned som den ytterste? I såfall er det nok svikt i den bærende konstruksjonen på den siden...

Skrevet

Den ytterste er for utseende. Hvis rusta kun er i ytterkanalen er det ikke farlig slik sett, men det kan spre seg videre til innerkanalen. Ofte når det ruster er det mellom ytre og indre kanalen, og da går det på bærende igjen. Du kan klare og se skjøten mellom indre og ytre kanal under bilen. Ytterkanalen er punkta fast på innerkanlen/gulv under bilen. Vært enklere og sett om du har bilde. Har du løftet på gulvteppet i bilen og sett ned over bulken? Der ser du sammenføyningen mellom gulvet i bilen og ytterkanalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...