Gå til innhold

maks dim felger e36 m3?

Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Bumper denne og lurer på om noen har bilder av 10x17 på e36 :)? Klarer ikke helt å gi slipp på disse hjulene :P

e36 m3 subber ofte med original dekkdim bak dersom man senker de. Har man 245/40/17 8.5" et41 er man i trøbbel allerede ved 40mm senk bak. (iforhold til org e36)

Tar man da kanten på hjulbuen enten helt med vinkelsliper, eller delvis med valsing klarer man akkurat 225/40/17 8" et20. (foreksempel bbs rc041).  Da er man rimelig i grenseområdet, men det går. Fleste kjører derimot 215/35 bak elns.

Så med 10" og skikkelig innpress som fra 10 til 20 skal du ha rimelig grei camber og valsa mye skal det være håp, men subbing må du nesten regne med uansett dersom du ikke skal kjøre ekstrem dekkstrekk på 10".

dette tatt i betratning med grønne verdier på hjulvinkler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg subber ikke som bilen er nå. Nå er det 8,5 med et38 og 255/35/18 bak.. Og hjulbuen ligger perfekt over hjulet.. Så synes det er rart det subber med 8,5 et41 og 245 da? :P  Dette med fersk hjulstillingskontroll ;) Og etter det jeg har målt skal det gå og putte bakhjulet 1.36cm lenger ut om man går ned 1 cm i dekk :P Derfor jeg ikke helt gir meg på at dette kanskje går.. ( Og det faktum at det er mine drømmehjul til e36 som jeg sikler etter :P )

Det er forøvrig snakk om 10" med et35.. et20 bygger jo 1.5 cm lenger ut så det forstår jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...