Wonki Skrevet September 23, 2014 Share Skrevet September 23, 2014 Noe trekker strøm fra bilen. holder ikke et døgn engang. virker ikke som om batteriet vil lade fullt heller. forsøkt 2 typer ladere. Batteriet ble kjøpt i april.. bilen lader da den kjører. Bilen : E61 05 155k på tellern. Satt den på verkstedet. de sa det var anlegget som trakk strøm. koblet det ut uten at det hjalp. har en dension i bilen også som jeg har koblet ut. Hørte en vag suselyd fra knappen til blås mot frontruta. så spratt opp front dekselet og der var det ei lita vifte som sto og gikk. den stopper av seg selv etter ca 15 min. hvordan finner jeg ut hva som trekker strøm fra bilen? hører ingen lyder fra noen steder som skal tilsi at noe trekker strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 23, 2014 Share Skrevet September 23, 2014 Ta og mål med multimeter på hver sikring og napp en og en så vil du se hva som er synderen. Har du noen Cc meldinger i idrive? Har du prøvd med et annet batteri? Hva er hvilespenning på batteri? (etter at bilen har gått i sleep modus) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 23, 2014 Share Skrevet September 23, 2014 Prøv å koble fra IBS-sensoren og se om det hjelper (liten kontakt som sitter på minuspolen på batteriklemmen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xnett Skrevet September 27, 2014 Share Skrevet September 27, 2014 jeg ville også forsøkt å koble fra dynamo. Har oplevd at defekt dynamo tapper batteri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet September 28, 2014 Share Skrevet September 28, 2014 Som awt skriver. Koble ut ibs og se. Jeg hadde mye problemer med battery drain og andre feilmeldinger. Til slutt ville den ikke starte i det heletatt. Cd-veksleren gikk som besatt. Koblet ut ibs og slutt på alle problemer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 IBS som blir nevnt! Denne intelligent battery sensoren skal passe på at batteriet ikke lader ut, ryker denne så tapper den batteriet for strøm.. Ledningen som går mellom positiv og negativ pol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå