Pasifisten Skrevet September 23, 2014 Skrevet September 23, 2014 Heisann! Jeg har nettopp anskaffet meg en 325D M-Sport 09mod som har en CSL carbonfiber spoiler bak som har begynt å løsne såvidt i begge ytterkantene. Denne er festet med dobbeltsidig teip og jeg lurer på om noen her har noen tips og triks til fjerning av en slik spoiler uten å skade lakken på bilen. Vil feks rødsprit funke uten å skade lakk? Grunnen til å fjerne den er at jeg synes den blir litt i største laget. Kunne heller tenkt meg en mindre og litt mer diskret spoiler.
ahj Skrevet September 23, 2014 Skrevet September 23, 2014 Jeg vil tro at en hårføner, fiskesene eller tanntråd burde fungere for å få av spoileren. Varmer opp limet først med hårføneren, ta fiskesenen og drar forsiktig fra den ene siden til den andre. Vil anbefale å ha med en ekstra slik at han kan ta i mot spoileren når den løsner helt
Glenno Skrevet September 23, 2014 Skrevet September 23, 2014 Til og fjerne de gamle årsavgift merkene brukte jeg en silikon skrape fra biltema med art.nr 86- 4512. Mulig det kan være et godt verktøy også, men tar ingen ansvar for om det fungerer.
Reef89 Skrevet September 23, 2014 Skrevet September 23, 2014 ..Og bruk sitrusrens etterpå slik at du får vekk limet fra lakken helt
Pasifisten Skrevet September 23, 2014 Forfatter Skrevet September 23, 2014 Tusen hjertelig takk for tipsene folkens . Kan hende spoileren vokser litt på meg etterhvert..men den må uansett tas av og festes på ny hvis jeg velger å beholde den. Blir nok bra uansett
bjalle Skrevet September 25, 2014 Skrevet September 25, 2014 Ja det er kun tråd som funker på dobbelsidig teip,for eks fisketråd.
Pasifisten Skrevet Oktober 8, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2014 Kan hende jeg kjøper mer tape og prøver feste ytterkantene på nytt istedenfor å rive av hele spoileren. Er det noen som vet om en dobbeltsidig tape som er sterk nok til dette formålet?
Khamid Skrevet Oktober 9, 2014 Skrevet Oktober 9, 2014 3M dobbeltsidig teip, ingen over, ingen ved siden
Pasifisten Skrevet Oktober 10, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2014 Ja har hørt at 3m sin VBH Heavy duty tape skal være så og si det beste på markedet. men jeg sliter med å finne det i butikker rundt om i stavanger distriktet. Blir nok å bestille det på nett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå