Gå til innhold

Tips og triks til fjerning av CSL Carbon spoiler festet med dobbeltsidig teip

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har nettopp anskaffet meg en 325D M-Sport 09mod som har en CSL carbonfiber spoiler bak som har begynt å løsne såvidt i begge ytterkantene. Denne er festet med dobbeltsidig teip og jeg lurer på om noen her har noen tips og triks til fjerning av en slik spoiler uten å skade lakken på bilen. Vil feks rødsprit funke uten å skade lakk?

Grunnen til å fjerne den er at jeg synes den blir litt i største laget. Kunne heller tenkt meg en mindre og litt mer diskret spoiler.

post-83466-0-35955000-1411475593_thumb.j

post-83466-0-03606000-1411475600_thumb.j

Skrevet

Jeg vil tro at en hårføner, fiskesene eller tanntråd burde fungere for å få av spoileren. Varmer opp limet først med hårføneren, ta fiskesenen og drar forsiktig fra den ene siden til den andre. Vil anbefale å ha med en ekstra slik at han kan ta i mot spoileren når den løsner helt :) 

Skrevet

Til og fjerne de gamle årsavgift merkene brukte jeg en silikon skrape fra biltema med art.nr 86- 4512. Mulig det kan være et godt verktøy også, men tar ingen ansvar for om det fungerer.

Skrevet

Tusen hjertelig takk for tipsene folkens :) . Kan hende spoileren vokser litt på meg etterhvert..men den må uansett tas av og festes på ny hvis jeg velger å beholde den.

Blir nok bra uansett ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Kan hende jeg kjøper mer tape og prøver feste ytterkantene på nytt istedenfor å rive av hele spoileren. Er det noen som vet om en dobbeltsidig tape som er sterk nok til dette formålet?

Skrevet

Ja har hørt at 3m sin VBH Heavy duty tape skal være så og si det beste på markedet. men jeg sliter med å finne det i butikker rundt om i stavanger distriktet. Blir nok å bestille det på nett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...