RagnarokEM Skrevet September 25, 2014 Share Skrevet September 25, 2014 Hei, Eg er helt ny til BMW, helt ny til bil in general og skal snart kjøpe meg ein BMW. Har ikkje klart å bestemme meg helt hva BMW enda. But but, uansett så dukker det opp begreper eg ikkje har hørt før, og får gjerne spørsmål om hva det er og eventuelt hvor eg får tak i det og hva som inngår i det ulike begrepene.Den eg ironisk nok har greid å funne minst info om er M-tech. Infoen på nettet e feil, delvis rett eller rett, altså det er mye varierte svar fra folk som ikkje har peiling Så no spør eg dere, som faktisk har peiling på bil, spessielt bmw og bmw styling om hva som inngår innenfor M-tech, og ulike butikker eg kan få tak i m-tech.Ein quotte fra eit random biltråd."M-tech er tileggststyr iform av stylingpakker og enkle komponenter som gjør kjøreegenskapene litt mer sportslige som f.eks 15mm senk/dempere."Hvor får man tak i slike komponenter foreksempel ^?Takk for svar, setter pris på det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 25, 2014 Share Skrevet September 25, 2014 M-tech/M-pakke/M-sport er en original utstyrspakke fra fabrikk som normalt inkluderer andre støtfangere, sportsseter, sportsratt, sort taktrekk, sportsunderstell (dette kan man riktignok "fjerne" ved bestilling), samt litt andre detaljer her og der. Har man en bil uten denne pakken fra fabrikk er det naturligvis mulig å kjøpe disse delene seperat, men bilen vil aldri bli en fullverdig M-tech-bil på samme måte som om det ble levert fabrikk. Skal man gjøre det 100% vil det også bli relativt kostbart, så om du ikke har kjøpt deg bil enda vil jeg råde deg til å finne en bil med dette om det er viktig for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RagnarokEM Skrevet September 25, 2014 Forfatter Share Skrevet September 25, 2014 M-tech/M-pakke/M-sport er en original utstyrspakke fra fabrikk som normalt inkluderer andre støtfangere, sportsseter, sportsratt, sort taktrekk, sportsunderstell (dette kan man riktignok "fjerne" ved bestilling), samt litt andre detaljer her og der. Har man en bil uten denne pakken fra fabrikk er det naturligvis mulig å kjøpe disse delene seperat, men bilen vil aldri bli en fullverdig M-tech-bil på samme måte som om det ble levert fabrikk. Skal man gjøre det 100% vil det også bli relativt kostbart, så om du ikke har kjøpt deg bil enda vil jeg råde deg til å finne en bil med dette om det er viktig for deg. Sett litt rundtom og framme og bak er ikkje så dyrt. Det er ikkje nødvendig å ha "alt". Eg bare lurte på hva det egentlig var og hvordan man får tak i de ulike tingene ! Vil bare ha stylingen, eventuelt rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 25, 2014 Share Skrevet September 25, 2014 Det vil nok uansett lønne seg å finne en bil med dette montert fra fabrikk. De fangerene som er "billige" er stort sett uoriginale, med de ulemper det kan medføre seg. I tillegg koster naturligvis lakkering, og evt. montering. Bilen din vil heller aldri bli en M-tech-bil ved å gjøre det slik, noe som mest sannsynlig vil vise igjen på salgsverdien den dagen du evt. skal selge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 26, 2014 Share Skrevet September 26, 2014 Og det er ikke bare fangeren som er forskjellig, det er mye luftekanaler og deksler bak fangeren som er forskjellig fra standard.Du må ikke nødvendigvis ha alt dette, men da blir det jo ganske jalla. Og som awt nevner er de billigfangerene uorginale og i dårligere kvalitet.Hadde satsa på en med det meste montert fra fabrikk, du kommer ikke til og angre på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RagnarokEM Skrevet September 30, 2014 Forfatter Share Skrevet September 30, 2014 Og det er ikke bare fangeren som er forskjellig, det er mye luftekanaler og deksler bak fangeren som er forskjellig fra standard. Du må ikke nødvendigvis ha alt dette, men da blir det jo ganske jalla. Og som awt nevner er de billigfangerene uorginale og i dårligere kvalitet. Hadde satsa på en med det meste montert fra fabrikk, du kommer ikke til og angre på det. - Planen er å kjøpe skikkelig kvalitets M-tech. Monteres fra fabrikk ->Altså ein m-tech versjon? hører at disse går for x2 av det eg har som budsjett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet September 30, 2014 Share Skrevet September 30, 2014 Hm.. Hørest lovende ut når jeg skal selge min.. Hehe. At dem har litt høyere pris er vel mulig, men koster og ettermontere også. Skal du ha orginale m fangere koster dem jo rundt 7-8k pr stk (?) pluss tilbehør for montering osv. Så det blir fort dyrt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RagnarokEM Skrevet Oktober 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2014 Hm.. Hørest lovende ut når jeg skal selge min.. Hehe. At dem har litt høyere pris er vel mulig, men koster og ettermontere også. Skal du ha orginale m fangere koster dem jo rundt 7-8k pr stk (?) pluss tilbehør for montering osv. Så det blir fort dyrt.. OM eg ikkje tar helt feil så har eg sett bak/front fang og sidekjørt til 8-9K totalt rundt hele bilen med alt du treng. Må lakkeres tho... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 På GS koster orginal frontfanger 7000,- (primet). Det er uten lister og alt det der (mener jeg, ut i fra delenummeret).Bak koster den litt over 8000,- og så kommer listene, diffusor osv i tillegg. Finnes ikke sidekjørt til E39, kanalene er samme uansett. Får uorgnal til ca 3000,- da, inkl lister osv.:http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/663268 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RagnarokEM Skrevet Oktober 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2014 På GS koster orginal frontfanger 7000,- (primet). Det er uten lister og alt det der (mener jeg, ut i fra delenummeret). Bak koster den litt over 8000,- og så kommer listene, diffusor osv i tillegg. Finnes ikke sidekjørt til E39, kanalene er samme uansett. Får uorgnal til ca 3000,- da, inkl lister osv.: http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/663268 Uorgianlt..orginalt xS E vel plast uansett? btw: det er e36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 6, 2014 Share Skrevet Oktober 6, 2014 Åå, da er sikkert prisene forskjellig.. Orginal er vel plast det også ja, men mye bedre og mykere en på uorginal. Hverfall på e39. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå