Traktortom2 Posted September 27, 2014 Posted September 27, 2014 Hei Jeg hadde ett proble!m for en stund siden med att bilen ikke lades skikkelig, tok derfor å kjøpte ny dynamo og fikk spenning på 13.4++ når motoren gikk. Men etter 2mnd så viser spenningen 12.4-12.8v bare. Satte på lader for å se om jeg fikk noe forskjell og da ladet den med vedlikeholdslader. Hva er galt?
SweetBMW Posted September 28, 2014 Posted September 28, 2014 Dynamo ryki. Hvis den ikke lader er det ikke mye annet dessverre. Altså bortsett fra spenningsreg bakpå da.
Traktortom2 Posted September 28, 2014 Author Posted September 28, 2014 har følelse av det jeg også. men det må vel være en grunn til att dynamoene ryker så fort? den som sto i før denne var bare 1 år gammel også ryker denne etter 2 mnd? begge er kjøpt originalt fra schmiedmann!
Espen Aass Posted September 28, 2014 Posted September 28, 2014 har følelse av det jeg også. men det må vel være en grunn til att dynamoene ryker så fort? den som sto i før denne var bare 1 år gammel også ryker denne etter 2 mnd? begge er kjøpt originalt fra schmiedmann! Hvor målte du spenningen? På batteri eller på dynamo? Sjekk med et ampermeter hvor mange amper den lader. Helst med forbrukere (Lys, vifte varmeseter på) Kan være irr på kabelpunkter. Eller dårlig batteri.
Traktortom2 Posted September 28, 2014 Author Posted September 28, 2014 Eneste jeg har målt med er den som viser baterispenning via defalink appen. Jeg er ganske sikker på att batteriet begynner å bli dårlig etter mye tapping av strøm det siste halvåret..
Alpejohn Posted September 28, 2014 Posted September 28, 2014 Mål direkte på batteriet. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk stig. 1
ZaxoN Posted September 29, 2014 Posted September 29, 2014 Høres ut som dårlig batteri, eller uflaks med nye (brukte?) dynamoen. Mål rett på batteri, både med alt av lys,cd spiller, varmeapp osv på i bilen og uten. Helst ta en batteritest på batteriet så du enkelt og kjapt kan få tak i nytt uten å måle og styre så mye med det om det er batteriet som er dårlig Kan også låne et batteri av f.eks en kompis for å teste om det funker som det skal da
Recommended Posts