håkon_w Skrevet September 29, 2014 Skrevet September 29, 2014 Hei! Jeg har en 98, 520iat, med bla en glassluke som ikke vil åpne, selve luka åpner og lukker/låser som den skal. Jeg har sett på kabelgjennomføringa fra karosseriet til bakluke, dette ser helt å fint ut på begge sider. Er det en sikring som er til glassluka? Ev, andre tips for å løse detta?
håkon_w Skrevet September 29, 2014 Forfatter Skrevet September 29, 2014 Update: jeg har fått av interiørdekselet og kommet til bryteren/ aktuatoren, jeg dytret staget tilbake med håndmakt og jeg fikk glassluka opp, den lukker seg også, men det er ingen elektrisk lyd som jeg kan høre. Jeg målte også kontakten, men fikk ingen utslag på voltmeteret, tenning var slått av og hadde det vært det en stund. Skal det gå konstant strøm her hele tiden?
adne95 Skrevet September 29, 2014 Skrevet September 29, 2014 har nøyaktig samme problemet, henger med på denne tråden
Otis Skrevet September 30, 2014 Skrevet September 30, 2014 Sjekk mikrobryter i luka. Sjekk ledningsbrudd. Sjekk grunnmodul.
Alpejohn Skrevet September 30, 2014 Skrevet September 30, 2014 Er det bare jeg som er forvirra her? Glassluke? Har du glassbakluke? Eller er det 2 problemer her?Takluka har vel ikke noen aktuator? What?
Otis Skrevet September 30, 2014 Skrevet September 30, 2014 Mener nok glassluke på bakluke. Men ja, du er forvirra
Alpejohn Skrevet September 30, 2014 Skrevet September 30, 2014 Haha, touring og glass luke ja! Nå er jeg med.. tenkte takluke jeg..
håkon_w Skrevet September 30, 2014 Forfatter Skrevet September 30, 2014 Og bare for å presisere litt: ja det er glasset i bakluka som er temaet her:) @otis: med microbryter mener du den som sitter inni trekanten i vindusviskeren? Jeg har hatt den oppe og så ikke noe synlig feil med den. Det er enbøyelig plastbit som har synlige strømbaner inni seg, disse antar jeg at aktiveres ved at den kullbiten (eller hva det er) trykkes mot printkortet, så de forskjellige strømkretsene får kontakt med hverandre.? Er det en lur måte og funksjonsteste denne bryteren på? Grunnmodul? Hvor ligger den hen og åssen kan den testes?
Otis Skrevet September 30, 2014 Skrevet September 30, 2014 Ja, det er korrekt bryter. Ser for meg et multimeter og diode instilling for å måle gjennomgang på bryter når du trykker på knappen. Det neste er å måle strøm inn til bryteren, for så å evt finne feilen med strøm om det er det som er feil. Grunnmodulen er bak hanskerommet.
håkon_w Skrevet Oktober 1, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2014 Jeg skal teste den diodeinnstillingen for å se om det er spenning der ved knappetrykk:) Men jeg målte strømledningene som går inn på aktuatoren, aner ikke hva den heter på norsk, men det er m8toren som drar låsestanga tilbake så glassluka åpnes når knappen trykkes. Det var ingen spenning der, det skal vel være konstantstrøm i en av ledningene, så kommer styrestrømmen når knappen trykkes?
Otis Skrevet Oktober 1, 2014 Skrevet Oktober 1, 2014 Vet ikke helt hvordan det skal fungere. Men det burde jo ha vært strøm inn på ihvertfall 1 ledning, om bryter kan jorde seg selv en plass? Men det kan den vel ikke, siden den er montert i en glassluke, ergo burde det være 2 ledninger som burde ha vært noe liv i.
håkon_w Skrevet Oktober 3, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2014 Det var microbryteren som var synderen hos meg, jeg kunne Ikke se noe galt med bryteren, men det er jo så tynne føringer i denne bryteren så det kan jo være et brudd som jeg ikke kunne se. For å finne ut dette, tok jeg ut kontakten til bryteren, jumpa de 2 ledningene inne i kontakten, og vips, så trakk forhuden seg tilbake gitt:) Men 500, for en ny en er i overkant av hva jeg vil prioritere. Er det noen som vet om billigere?
Alpejohn Skrevet Oktober 3, 2014 Skrevet Oktober 3, 2014 og vips, så trakk forhuden seg tilbake gitt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå