Haukefer Skrevet Oktober 24, 2014 Share Skrevet Oktober 24, 2014 Kom nett fra verkstedet nå. Veldig fornøyd med dekka så langt, lite støy og komfortable å kjøre på. Ser fram til resten av vinteren nå. Var jo og ganske fint å få splitter nye dekk montert på bil kostnadsfritt, hehe Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Indregaard Skrevet Oktober 27, 2014 Share Skrevet Oktober 27, 2014 En liten oppdatering. Dekkene mine skulle vært kommet innen 24, men er enda ikke kommet pr 27.10.2014. Har sendt mail og etterspurt sendingen. Regner med dem er like rundt hjørnet. Kommer med oppdatering når dekkene er på bilen. Det regne nu småstein her oppe enda men til helga så er det vell mulighet for litt kaldere vær Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Oktober 27, 2014 Share Skrevet Oktober 27, 2014 Tenkte jeg skulle bestille disse dekkene selv, Dere som har mottatt, vil dere si dekkene er breie eller smale i forhold til målene. eller normalt? Er litt redd for subbing Blir 225/40R18 her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Oktober 27, 2014 Share Skrevet Oktober 27, 2014 Jeg har jo 245/40 på 9,5" bred felg, er ikke antydning til strekk. Forresten det samme fremme på 8", 235/40, lngen strekk der. Hvor bred er felgene du skal ha dekka på? Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Oktober 27, 2014 Share Skrevet Oktober 27, 2014 8.5" Har 2 pirelli sottozero 3 fra før som jeg skal bruke. De vet jeg er ganske breie. Redd dem er litt vell breie. Må vell valse og styre bittelitt. Er et -7 om du lurer hvorfor jeg sliter med subbing Om dine 245 på 9.5 ikke viser antydning til strekk vill jeg tro de er ganske breie. Har hatt 265/30r19 på 9.5 som har vist antydning til strekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Oktober 27, 2014 Share Skrevet Oktober 27, 2014 Går vertfall innover da, vil ikke akkurat kalle det strekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 3, 2014 Forfatter Share Skrevet November 3, 2014 Hvordan går det med testingen av de nye vinterdekkene? Jeg leser i avisene at kulden er på vei og da kan vi vel snart se frem til noen rapporter i denne tråden om hvordan dekkene oppleves i daglig bruk (gjerne med bilder)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet November 3, 2014 Share Skrevet November 3, 2014 For min del et det bare regn, regn og regn...Satser på kaldere vær snart. Ellers er jeg veldig fornøyd me dem så langt. Føles trygge på våt veg Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Indregaard Skrevet November 3, 2014 Share Skrevet November 3, 2014 Hei.. Kan meddele at mine dekk er ankommet verksted og dem skulle finne tid i morgen til å legge dem på Været her og for øyeblikket veldig VÅT! MEN fra og med i morgen av skal det komme kulde og da får vi gjerne svart is og snø på veien jeg bruker. Hadde forrige uke en svak smak av vinter. Var utrulig trivelig med litt lys som er mangelvare for tiden, og verre skal det vell bli. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M85 Skrevet November 4, 2014 Share Skrevet November 4, 2014 Hvordan går det med testingen av de nye vinterdekkene? Jeg leser i avisene at kulden er på vei og da kan vi vel snart se frem til noen rapporter i denne tråden om hvordan dekkene oppleves i daglig bruk (gjerne med bilder)... Hei For min del kun regn regn og atter regn. Har vel kjørt rundt 1700km med de hittil, veldig støysvake og komfortable å kjøre med, ligger svært godt på svingete veier i regnføre, overraskende godt. Minimalt med dekk spinn med DTC på, fantastisk hittil, gleder meg til snøen. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Indregaard Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 Da har bilen fått på dekkene og jeg har kjørt 3 km. ikke så mye å si enda. Virker mye mer støysvak en jeg er vant til men vi får se. Været er fantastisk. Snødekte veier med -2 til -10 grader. så får vi se om dekken holder mål. Må si det sånn at jeg er litt skeptisk til piggfritt selv om jeg har testet det tidligere. Pigger føles tryggere. Time will show. Skal få lagt ut ett bilde av fine vinterlige forhold. Fredrik og Haukefer reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 5, 2014 Forfatter Share Skrevet November 5, 2014 Yes!... det er naturligvis det vi alle venter på nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mkj Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Været er fantastisk. Snødekte veier med -2 til -10 grader. så får vi se om dekken holder mål. Må si det sånn at jeg er litt skeptisk til piggfritt selv om jeg har testet det tidligere. Pigger føles tryggere. Time will show. Skal få lagt ut ett bilde av fine vinterlige forhold. Hvordan er det med salting rundt i området Evenes/Harstad for tiden? Mener å huske dem saltet fra Tjeldsund og inn mot Harstad før i tiden da jeg frekventerte de veiene ofte i alle fall. Kjører pigg selv, her ytterst i Vesterålen, og hadde vel ikke turt å satse på piggfritt sånn uten videre. Spent å høre om dine erfaringer når føret blir vanskeligere å takle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Indregaard Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Dem e gla i salt ja, men slik jeg ser så salter dem når det er høyst nødvendig. Når været går fra å være veldig vått til å bli -1 - -5 så salter dem. I år har det ikke vært slik. vært kaldt men veldig tørt. nå er det kommet så mye sne at dem rører ikke saltet. forrgie vinter hadde vi litt ekstreme forhold, mye is i lengre perioder uten snø. da var det en del salt. Men ja blir spennende å se hvordan dekkene takler vanskelige forhold, jeg vet dem kommer... Han kåre (han som monterte dekkan) kan fortelle mæ at æ har kast i 3 av fælgan. Han klarte å rette det meste (bortsett fra 50 gram) med vekte. Noen som har noen fælga å anbefale? Og er detta vanlig med bmw fælga? Dem har jo kjørt 244 miliona meter mkj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet November 10, 2014 Share Skrevet November 10, 2014 Kjørte i ganske store mengder vann igår, veldig fornøyd på "vannføre". Ingen tegn til vannplaning. Overraskende lite støy er det også, synst Hakka R støyet mer enn X13. Edit 12/11: Nå har jeg reist på jobb en måned, så kommer hjem igjen 10 desember. Da satser jeg på at det kommer snø. Nå er det samboeren min som kommer til å bruke bilen, så skal få vite av hun etterhvert hvordan hun opplever dekkene. Hun har vell hatt lappen i ett halvt år så dette blir første vinteren hennes med bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå