henrikhoe Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 Hei Lurte på om det er mulighet å finne ut om spørsmålet i tittelen uten å måtte ta av dekka, skal jo uansett gjørde snart, men driver å planlegger/ser på nye sommerdekk, og ble anbefalt å gå for 225 isteden for 215.Vet dessverre ikke ET på felgen, men går utifra at det står inni felgen, men er ikke i nærheten av bilen nå dessverre Bare lurte på om det var noen annen måte å gjøre det på. Vet heller ikke navnet på felgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 inpesset har ikke noe med om dekka går på felgen eller ikke, du vet ikke hvor breie felgene er? vil tro det går fint med 225, men kan ikke si så mye uten å vite felgbredden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikhoe Skrevet Oktober 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2014 inpesset har ikke noe med om dekka går på felgen eller ikke, du vet ikke hvor breie felgene er? vil tro det går fint med 225, men kan ikke si så mye uten å vite felgbredden takk Siden jeg ikke vet hvordan felger det er har jeg dessverre ikke peiling. Står det inni felgen? det som er det 7" eller 8" tallet? Og hvis fks jeg har 8", hvor kan jeg finne ut hvor brede dekk det kan stå på det da? Sorry for alle spørsmåla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 Mål bredden da, legg en meter inn i felgen og mål. Så ser du sånn ca hvor mange tommer den er. Men du ser også om det er mye strekk på sidene på dekket eller om de fyller godt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikhoe Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2014 Mål bredden da, legg en meter inn i felgen og mål. Så ser du sånn ca hvor mange tommer den er. Men du ser også om det er mye strekk på sidene på dekket eller om de fyller godt ut. Har nå dekkbredden osv, men hvor kan jeg se om disse felgene passer til 225/45-R17 Har kjøpt Nokian z-line (225/45-R17) som skal byttes ut med noe kina juggel som satt på bilen. Kan jeg bare bruke den som står her? http://www.tyresizecalculator.com/tyre-wheel-calculators/wheel-rim-size-calculator Inn i felgen min stod det 7.5", da går det vel? Recommended Rim Sizes for Tyre Size: 225/45 R 17 From 7.00" x 17" To 8.50" x 17" Measuring Rim Width 7.50" Standard Rim Size 7.50" x 17" står jo fra 7" til 8.5" Men så står det samtidig measuring rim 7.5" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 17, 2014 Share Skrevet Oktober 17, 2014 7,5 med 225 er helt perfekt Her er gamle banehjulene mine med akkurat samme dekk- og felgdimensjon. henrikhoe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikhoe Skrevet Oktober 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2014 7,5 med 225 er helt perfekt Her er gamle banehjulene mine med akkurat samme dekk- og felgdimensjon. supert takk! pen bil forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 17, 2014 Share Skrevet Oktober 17, 2014 Takktakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå