Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Telefonen i biln funker ikke..lurer på hvor feilen ligger. Når telefonmodulen er ute er telefonen helt svart, men tror ikke modulen er ødelagt.

Åpnet opp under armlenet og lurer på om den boksen som ligger der kan være ødelagt. Noen som vet hvordan jeg finner det ut? Postet bilde

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Samme hos meg også. Men det er vel et reint skjær hel...tte å få tak i simkort som virker i den simkortleseren.

Som jeg har hørt skal det ikke være noe problem vis du bruker simkortleseren bak.

Skrevet

Som jeg har hørt skal det ikke være noe problem vis du bruker simkortleseren bak.

Stemmer! Man bestiller nytt simkort som da blir levert i kreditkortstørrelse. Når du får det bør det settes inn i en telefon for å slette pin koden, ellers må denne tastes inn hver gang man slår på tenninga. Med litt superlim eller lignende klarer en å lime på plass igjen sim kortet inn i holderen som gir det kredittkortstørrelse. Moderne simkort er det bare boksen i bagasjerommet som klarer å lese. 

Skrevet

Det er den simkortleseren alle prater om som jeg ikke finner....hehehe. Post gjerne om du finner årsak og om du får det til å virke. Jeg skal ta en diagnose på bilen i dag, og skal be de sjekke om de får ut noe på telefonmodulen. Er jo artig at den funker da..:-)

Skrevet

Det er den simkortleseren alle prater om som jeg ikke finner....hehehe. Post gjerne om du finner årsak og om du får det til å virke. Jeg skal ta en diagnose på bilen i dag, og skal be de sjekke om de får ut noe på telefonmodulen. Er jo artig at den funker da..:-)

har hatt ute simkortleseren i bagasjerommet for å sjekke den, men ble ikke klok på det. Så ut som den skulle, ikke noe svidd eller noe. Alle ledningene fungerer så jeg regner med det er den lille boksen jeg la ut bilde av som ikke funker. Har tatt en video av hvordan telefonen oppfører seg nå.:-) fant du forresten ut noe på diagnosen din?

Skrevet

Stemmer! Man bestiller nytt simkort som da blir levert i kreditkortstørrelse. Når du får det bør det settes inn i en telefon for å slette pin koden, ellers må denne tastes inn hver gang man slår på tenninga. Med litt superlim eller lignende klarer en å lime på plass igjen sim kortet inn i holderen som gir det kredittkortstørrelse. Moderne simkort er det bare boksen i bagasjerommet som klarer å lese.

takk for tips angående å slette pin! Ser for meg det er noe skikkelig slit å taste pinkoden hver gang, hehehe:D

Skrevet

Jeg bruker den telefonen med tvillingsim i min E39 og da har jeg sim kortet i leseren inni bilen. Har hatt Telenor, Talkmore og Netcom og alle har virket helt fint. 

SIM

Skrevet

har hatt ute simkortleseren i bagasjerommet for å sjekke den, men ble ikke klok på det. Så ut som den skulle, ikke noe svidd eller noe. Alle ledningene fungerer så jeg regner med det er den lille boksen jeg la ut bilde av som ikke funker. Har tatt en video av hvordan telefonen oppfører seg nå.:-) fant du forresten ut noe på diagnosen din?

Nei det var ikke stort å hente på den i forhold til telefonen. Like svart enda og ikke no feilmelding på den. Kan jo være batteriene i tlf som ligger i armlenet som er gåen?? Skal prøve å finne den leseren i bagasjen en tur til og prøve å bytte batteriene. Men først, så er det girkassebytte....

Skrevet

Jeg bruker den telefonen med tvillingsim i min E39 og da har jeg sim kortet i leseren inni bilen. Har hatt Telenor, Talkmore og Netcom og alle har virket helt fint.

Jeg har ikke sammevtelefon som deg... Har uten ledning, men den sim kort leseren jeg brukte tidligere. Sist fikk jeg bare beskjed om å sette inn simkort...

Skrevet

Sykt irriterende med feil uten feilkode.. Hvis du går på tråden til min bil ser du et bilde der du ser den leseren og hvor den ligger i bagasjerommet hvis du har stasjonsvogn:) lykke til med girkassebytte;)

Skrevet

har samme telefon som du og ser at tidligere eier har brukt simkortleserern under røret. 

Skrevet

dette er en youtube video om hvordan telefonen oppfører seg.det er ikke lys i røret og får ikke telefonen på. men når jeg trykker på knappen på røret lager den en telefonlyd men ingenting skjer etter det. håper noen vet noe om hvorfor den er slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...