Gå til innhold

F11 520 - 2014 mod


Anbefalte innlegg

Smell til på M5-diffuser bak med fire utblås og M Performance frontspoiler, det er mitt tips ;)

Er svært usikker på denne løsningen.

HELT sikkert at det er rått, men er redd for at det kanskje blir for mye.

Klarer ikke å gjøre en 520 om til en M5 sånn helt uten videre....

Antar du forstår hva jeg mener.

Vet du hvordan muligheten er med din diffuser og to større utblås istedet?

Hva betalte du for din løsning?

Er diffuseren lakkert?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svært usikker på denne løsningen.

HELT sikkert at det er rått, men er redd for at det kanskje blir for mye.

Klarer ikke å gjøre en 520 om til en M5 sånn helt uten videre....

Antar du forstår hva jeg mener.

Vet du hvordan muligheten er med din diffuser og to større utblås istedet?

Hva betalte du for din løsning?

Er diffuseren lakkert?

 

 

Min diffuser har for store åpninger til at det blir pent med to rør. Men er som nevnt over her andre som leverer dette. Synes det er hakket kulere enn 550d-løsningen, så lenge man får store nok eksostupper (102mm).

 

Min diffuser er lakkert, bortsett fra den platen i midten, den er ikke lakkert på M5 heller. Betalte rett i underkant av 30.000 for mitt oppsett. Det inkylderer Y-kobling midt under bilen og rør ut på hver side, samt en del deler fra 535 (varmeskjold, fester etc), diffuser, lakkering og montering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde bestemt for antall utblås....
Eller, det blir to utblås, spørsmålet er om det blir to samlet på en side slik det er i dag eller om det blir en på hver side.
Har sjekket litt med GS, og jeg får trolig ett bra tilbud på 535D look (performance diffuser + eksos) samt performance frontspiler. 
Komplett tilbud hvor alt er ferdig lakkert og montert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffuser bestilt. 

Etter litt frem og tilbake er det klart at endring av eksos på facelift F10/F11 kan/vil gi feilmeldinger.
Har derfor gått for den "billige" løsningen.
Standard original diffuser til 520 er i bestilling og blir levert senere denne uken.
Tar kontakt med lakkeringsverkstedet "mitt" i Bergen for å avtale lakkering (svart høyglans).
Er jeg heldig er bilen mer eller mindre fult ut performance i slutten av neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffuser bestilt. 

Etter litt frem og tilbake er det klart at endring av eksos på facelift F10/F11 kan/vil gi feilmeldinger.

Har derfor gått for den "billige" løsningen.

Standard original diffuser til 520 er i bestilling og blir levert senere denne uken.

Tar kontakt med lakkeringsverkstedet "mitt" i Bergen for å avtale lakkering (svart høyglans).

Er jeg heldig er bilen mer eller mindre fult ut performance i slutten av neste uke :)

Hvordan kan det gi feilmeldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffuser bestilt. 

Etter litt frem og tilbake er det klart at endring av eksos på facelift F10/F11 kan/vil gi feilmeldinger.

Har derfor gått for den "billige" løsningen.

Standard original diffuser til 520 er i bestilling og blir levert senere denne uken.

Tar kontakt med lakkeringsverkstedet "mitt" i Bergen for å avtale lakkering (svart høyglans).

Er jeg heldig er bilen mer eller mindre fult ut performance i slutten av neste uke :)

 

 

Blir spennende å se resultatet :) Jeg vurderer 4-rørs eksos fra GS og M5-diffuser.. Men jeg så at eksosanlegget fra GS kom uten TUV-papirer, vet du noe om hvordan det vil gå på EU-kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe med trykk/motstand å gjøre?

 

Vil ikke tro det skal ha noe å si. På biler med Turbo så er det bra for motor og turbo med eksos som har mindre motstand. Men tror det kan ha noe med det adblue greiene å gjøre kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...