Gå til innhold

Webasto 02.mod E39 530dat

icemanM5
 Share

Anbefalte innlegg

Hei...

Får ikke webasto'en i bilen min til å fyre i dag jeg, men isteden kom denne røde lampa opp, og den ser ut som ei vifte...!?

DVS, den funker når jeg starter opp bilen når den er kald, for å hjelpe på varme, men får ikke startet den manuelt på heating, kun ventilation... :/

Noen kloke hoder der ute som kan fortelle noe om dette..? Den virka i går, men ikke i dag.. :/

post-46420-0-69550400-1413762987_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde vifte lampa blinker hos meg når den brenner og jeg har starta den med timer.  At den blinker vil jeg tro betyr at den prøver å fyre. Kan tenkes at det ligger inne en feilmelding i Webasto som f.eks at du har hatt lav batterispenning eller under 15 l diesel på tanken. 

Prøv å ta sikring nr.47 på høyre side bak en halvtimes tid så kan det tenkes du får sletta eventuelle feilmeldinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å ta ut den sikringen i 15 sek, mens tenninga stod på hakk 1... Leste meg frem til det... Men det funka ikke.... :/ Men hva skjer om jeg tar ut sikring 47 da, og prøver å starte webasto da...? Jeg prøvde å fyre den igjen isted, men det eneste jeg hørte virka som at den sirkulasjonspumpa der starta, men hørte liksom ikke at den tente og begynte å blåse som den skal gjøre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den starter ved for kald motor så starter den også ved manuell.

Men du kan ikke starte webasto uten nr47. Bilen tror den er der å starter da vifta i kupé og blåser kaldt.

Det er enten glødeplugg/flammevakt, sirkulasjonspumpe eller styringshjerne som er defekt.

En diagnose kan gi deg et godt svar, men vil jeg ha sett på live verdier ved forsøk på å starte webasto, da kan du se hvor den henger i oppstarten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Inpa fikser dette lett.

Eller la oss si det slik, Inpa kan lese av verdier slik man vil til denne feilsøking.

Jeg har gjort det samme på min gamle e39.

Men min webasto hadde en god del feil viste det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...