Gå til innhold

E34 540iT manuell Original


elieeg
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel heller det at det ikke er Norske skilter på den som gjør at folk ikke kjøper den?

Jepp er nok det som er grunnen, hadde det vert norske skilter på den så hadde den vel røke ganske så fort, men om den hadde vert på skilter hadde vel og prisen vært en annen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp er nok det som er grunnen, hadde det vert norske skilter på den så hadde den vel røke ganske så fort, men om den hadde vert på skilter hadde vel og prisen vært en annen.

 

Tenkte meg det. Har ikke noe særlig peiling på sånt. Hvor mye måtte man ha gått ut med for å få den på Norske skilter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg det. Har ikke noe særlig peiling på sånt. Hvor mye måtte man ha gått ut med for å få den på Norske skilter da?

Tipper mellom 100 og 70 du må betale først så kan du søke om alternativ fortolling og da søke om å få mesteparten av de tilbake slik at du bare betaler eks 30 eller 50 for tolla, nå er ikke disse talla 100% riktige da men ca. Kan være mer eller det kan være mindre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster ikke 70-100k nei Rani !!

Koster 20.000,- ved alternativ fortolling. utlegg på 60, for så få igjen 40.000 + . dette er beregning fra Tollvesnet på en E39 540i/6 pga dem ikke hadde graf på e34 540i, så vill nok bli noe mindre pga alder på bilen.

Endret av liffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er sist? 2 årsiden?! Dette ble sjekket opp da bilen blei lagt ut. Dem som er int i bilen kan evt kontakte Tollvesnet selv å få skriv på dette! ( Chassinr kan sendes på Pm ) eller skriv ned skilt nr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg snakka da jeg hadde lyst å importere fra Tyskland sa de over 100k men ok, sikkert forandra seg

 

 

Alle tall er tilgjenglig for de som vil sjeke. Det er ikke noen hemmeligheter. Det er bare å skrive inn på tollvesenet sine sider. Og eventuelt sjekke på tollvesenet sin pc som blant annet står på kontoret i Oslo. Der ligger alle prislister og tidligere beregninger. på vanlig beregning blir engangsavgiften ca 59 632,-

Med alternativ, (bruk av bruktprisprisliste og historisk nypris) blir summen ca 20 930,-

Jeg vet ikke hvor crabfish190 får tallene sine fra. Så crabfish, har du bare antagelser om ting du ikke kan noe om kan du vennligst holde det for deg selv..

Endret av elieeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tall er tilgjenglig for de som vil sjeke. Det er ikke noen hemmeligheter. Det er bare å skrive inn på tollvesenet sine sider. Og eventuelt sjekke på tollvesenet sin pc som blant annet står på kontoret i Oslo. Der ligger alle prislister og tidligere beregninger. på vanlig beregning blir engangsavgiften ca 59 632,-

Med alternativ, (bruk av bruktprisprisliste og historisk nypris) blir summen ca 20 930,-

Jeg vet ikke hvor crabfish190 får tallene sine fra. Men mistenker at de har noe med at han prøver å få 120 000,- for sin 540... Så crabfish, har du bare antagelser om ting du ikke kan noe om kan du vennligst holde det for deg selv..

les det jeg skrev en gang til.

 

"Tipper mellom 100 og 70 du må betale først så kan du søke om alternativ fortolling og da søke om å få mesteparten av de tilbake slik at du bare betaler eks 30 eller 50 for tolla, nå er ikke disse talla 100% riktige da men ca. Kan være mer eller det kan være mindre"

 

dette var SIST jeg sjekket. som da var for 2 år siden. og hvorfor drar du inn hva jeg tenker å selge min bil for? 

 

beklager om jeg "såra" tråden på noen måte.

Endret av crabfish190
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva du tipper er ikke interessant.. så det kan du holde for deg selv. og at det var to år siden, skrev du ingenting om. og da er det hvertfall ikke riktig og slenge ut tallene du fikk. på det tidspunktet var det andre avgiftssystemer enn det er i dag.

 

Sist jeg snakka da jeg hadde lyst å importere fra Tyskland sa de over 100k men ok, sikkert forandra seg

 

uttalelser som dette tar seg ikke ut i en salgstråd når det ikke stemmer.

 

og ja! du "såra" tråden min. Tipper mange blir skremt av slike uttalelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for dere som lurer på hva som skal til for å få skilter på bilen er det følgende:

 

- vise bilen hos statens vegvesen (teknisk som en vanlig eu + noe papirarbeid)

 

- dra på tollstasjonen og betale engangsavgift (ca 60 000)

(går bilen gjennom teknisk og du betaler engangsavgiften kan du da få skilter på samme dag)

 

- innen 2 uker søke om alternativ beregning. når det en behandlet (tar ofte en del måneder)

får du  igjen ca 40 000 i følge beregninger gjort på data fra tollvesenet.

 

 

forbehold om feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 foting med 70hk 2000 mariner og rattkonsol. motoren må påregnes jobb. kommer eksos i kjølevannet. dette ble oppdaget med en gang i marinaen så motoren ble stoppet og båten tatt opp og parkert.

men båten er oppusset og hellakkert oransj av yrkeslakkerer og ser rimlig bra ut. båten har vell vært i vannet 5 ganger kanskje etter oppussinga.

eventuelt kan jeg få fiksa motoren før den byttes men da blir det ikke store mellomlegget.

men tar du jobben sjøl, tilbyr jeg båten og 12 lapper.

får med hjemmesnekra båthenger å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen da. Noe spessielt du kunne tenkt deg da?

chevy van, g30 som kjøres på b-lappen?

tv, xbox? har mye bilstereo liggende. både brukt å ubrukt.

Har tresjark å om det er mere interessant?

eventuelt hvor mye ser du for deg i mellomlegg på båten nevnt over.

minstepris ved reint salg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...