Vannslangen Skrevet Oktober 24, 2014 Skrevet Oktober 24, 2014 Heisann godtfolk. Skal iløpet av helgen feilsøke litt på den evinnelige a/c viften på min e39. I vår sluttet den å svive, etter å ha fungert fint i 2 år siden jeg byttet motstands settet. Tenkte at da er det vel motstanden igjen, kjøpte nytt sett og byttet, men det hjalp ikke denne gang Tenkte å feilsøke litt i helgen på om selve viften er i orden, evt om det er en sikring som er røket en plass? Tips for å måle om viften er i orden taes imot med stor takk. Og om noen har en vifte som er iorden i Rogaland, så er jeg interessert da jeg mistenker sterkt selve viften nå.
Otis Skrevet Oktober 24, 2014 Skrevet Oktober 24, 2014 Om det er viften til AC radiator, så er det ihvertfall ikke defekt motstand, som du nå har erfart. Men om jeg nå forutsetter at det er defekt vifte til AC radiator, så er det enten sikring, IHKA panelet, ledningsbrudd, releèt til vifta, vifta eller for lavt trykk i systemet
Vannslangen Skrevet Oktober 26, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2014 Hva er et IHKA panel?? Jeg har demontert hele viften fra bilen nå og trykket målepinnene på multimeteret igjennom isolasjonen på ledningene ( + og - ) rett før de forsvinner inn i viftemotoren, og der målte jeg 13.89 V så jeg har konkludert med at hele viften er kaputt denne gang.
stianosthus Skrevet Oktober 26, 2014 Skrevet Oktober 26, 2014 Jeg sjekket veeeldig mye rundt dette problemet når vifta på min 1999mod sluttet å virke helt. Modeller fra 1999 har ikke dette releet, men ligger " innbakt i elektronikken. Gåen motstand kan gi veldig mange forskjellige symptomer, så jeg ville startet med å bytte denne. Hvis det er selve viften som er problemet så kan den testes med å tvangskjøre den med å kjøre 12v direkte på et par av polene på selve kontakten som er koblet til motstanden, men husker ikke hvilke. Evt selve klimapanelet kan også være problemet på e39.... Ville ha startet med å utelukke disse tingene først ivertfall. For å bytte viftemotor på e39 så må hele dashbordet demonteres. Vil anbefale deg å google "e39 blower fan", da får du ganske mange treff, men husk at modeller produsert etter 9/1998 er litt forskjellig en tidligere modeller.
Reef89 Skrevet Oktober 26, 2014 Skrevet Oktober 26, 2014 Hva er et IHKA panel?? Styringspanelet ditt. Vifte hastighet, temp reg. osv.
Otis Skrevet Oktober 26, 2014 Skrevet Oktober 26, 2014 Er det ac vifte eller kupé vifte vi snakker om?
Vannslangen Skrevet Oktober 31, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2014 Ac vifte, vet ikke hvor kupe viften kom inn i loopen her Så det er ikke noe styringspanel med viftehastighet å bytte på den.. Har allerede demontert den gamle. Om noen skulle ha liggende en helt ny vifte rimelig til salgs så har du funnet kjøperen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå