Nurken Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Hei Er noe jeg lurer på. Ser at i noen E46'er er det Harman Kardon, og i noen ikke. Eks: Broren min kjøpte seg en 2001 318. Denne var det H.K på (har nå 2001 325, her er det også H.K.). Litt før dette, kjøpte en venn av meg en 2004 330D, men her var det ikke H.K. På finn.no er det veldig mye E46, men ikke 1/3 har H.K engang. Har også sett mye på E46-import fra Tyskland (mobile24), og her er det overraskende lite E46'er med H.K. Hva er grunnen til dette? Kommer H.K. fra fabrikkstandard eller er det rett og slett bare ettermontert? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 det er ekstrautstyr fra fabrikk. Du vil også finne e46 med og uten xenon, skinnseter, cdspiller m.m. De kommer også med forskjellige motorer og i forskjellige farger. hammer39 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nurken Skrevet November 6, 2014 Forfatter Share Skrevet November 6, 2014 Aha, ekstrautstyr ja. Hadde en anelse om det. Men er det en oversikt over hvilke typer som kommer med Harman Kardon, vet noen det? Litt irriterende å ikke vite hvilke E46'er som kommer med og uten Harman Kardon.. Kjekt å vite hva man skal se etter.. Danke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Det vet jeg ikke. Du kan nok ikke se det basert på årstall og motorisering, med mindre man kun fikk det på senere årsmodeller. Det kan sikkert andre si noe om. Men ofte nevner selgerne det i finn-annonsen og har bilder som viser det. Du kan søke etter feks Herman som fritekstsøk på finn så får du opp annonsene som nevner det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Normalt står det Harman/Kardon på diskantene på de bilene som har dette, ihvertfall på coupé/cab. Bilene med HK har også en "høyttalerknapp" der hvor knapp for setevarme og slikt er. Man fikk HK på alle tidlige utgaver, men jeg er usikker på om det var tilgjengelig på de sene utgavene av e46. Etterhvert kom det også HiFi Professional, men jeg er usikker på om dette erstattet HK, eller om det var et tredje alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nurken Skrevet November 6, 2014 Forfatter Share Skrevet November 6, 2014 Takk for svar Akkurat, skjønner. Jauda, vet jo kjennetegnene i bilen osv, hadde vel håpet at man kunne se det utifra årstall/motorisering og slik. Men men, skal det være vanskelig så skal det være vanskelig Får se om jeg kan finne en liste som viser hvilke modeller osv som kom fra fabrikk med Harman Kardon. Thanks guys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Noen slik liste finnes ikke, da det som nevnt ikke er noen regel for hvilke biler som har dette. Du kan finne 316i med både navigasjon og HK, og du kan finne 330i uten noe som helst (selv om det er større sannsynlighet for å finne slikt på en 330i kontra en 316i riktignok). Dette ble bestemt av personen som kjøpte bilen ny, og ingenting annet. Det er vel igrunn ingen av e46-modellene som har utstyr som de andre ikke kunne få, men modeller med større motor hadde gjerne mer standardutsyr. M3 er forøvrig et unntak her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet November 6, 2014 Share Skrevet November 6, 2014 Jeg kan skyte inn at du ikke burde kjøpe bil basert på hvilket anlegg den har. Om du finner en bil som har HK og det andre du kunne tenke deg i en bil så er det bare flott. Men høyttalerne er en såpass enkel og billig oppgradering at det ikke skal stå i veien for et bilkjøp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nurken Skrevet November 12, 2014 Forfatter Share Skrevet November 12, 2014 Skjønner! Takk for svar folkens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet November 12, 2014 Share Skrevet November 12, 2014 Kan legge til at de sene modellene også kunne fåes med HK-anlegg. F.eks. min 2004 320dAT har HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nurken Skrevet November 12, 2014 Forfatter Share Skrevet November 12, 2014 Angrer på at jeg ikke så etter HK anlegg da jeg kjøpte bilen for 2 år siden. Lager så god og kompakt lyd. Vel, blir vel HK på den neste. Thaanks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå