Gå til innhold

Haraldb sin 420i F36 M-sport - Sommerhjul s.14 - 01.04.16


Haraldb
 Share

Anbefalte innlegg

Takk, takk folkens! jeg har som sagt ikke tenkt meg en masse camber og styr på denne bilen, så målet i går var egentlig og finne ut hvor brede leppene jeg skal få lagd opp på skal være, tror det blir til at jeg går ned 1" bak og 1/2" foran, må bare få bestemt meg om jeg vil ha Radinox(Stål) eller aluminium lepper. Også blir det nok til at jeg lakkerer senteret i en slags halvblank sølv med litt effekt.

Kommer ikke helt frem på bilde hvor breie dem egentlig er  :whatever: men det morsomste med tråder er jo alltid bilder så...

10967527_10155220275490014_2101345765_o.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran vil det vel skli greit innunder, eller?

 

Synes du kan dra på med et par grader negativ camber bak jeg istedet for å gå ned på kantbredde ;)

Been there done that... =; Problemet er egentlig at jeg fikk får dratt inn cambern nok for å få hjula sånn som jeg vil ha dem (sånn at de akkurat går innafor skjermene i dumper etc.) da må jeg på med både camberstag og stag for spissing, som igjen da koster penger og jeg vil få ganske grei slitasje på dekka bak.. 20'' dekk er ikke billig  :sad: 

IMG1534.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg bestilt meg nye lepper, tar 4-5 uker før jeg får dem :/

forblir 8.5 ET13 foran også går jeg ned en halv tomme bak til 9.5 ET31.7  :clap:

Når du endrer felgbredden ved å bytte til en smalere ytterbane så blir endringen i innpress halvparten av reduksjonen i bredde, siden midtlinjen av felgen forskyver seg halvparten av endringen i felgbredde.

Så i ditt tilfelle endrer innpresset seg ikke med en halv tomme, men en kvart tomme så du havner på ET25 bak.  ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du endrer felgbredden ved å bytte til en smalere ytterbane så blir endringen i innpress halvparten av reduksjonen i bredde, siden midtlinjen av felgen forskyver seg halvparten av endringen i felgbredde.

Så i ditt tilfelle endrer innpresset seg ikke med en halv tomme, men en kvart tomme så du havner på ET25 bak.  ;-)

Du har selvfølgelig helt rett, målene mine er riktig men matten var ræva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...