-Roger- Skrevet Desember 1, 2014 Skrevet Desember 1, 2014 En bekjent har ulyd i motoren sin. Høres ut som dieselmotor på tomgang og ved minimalt gasspådrag kommer det en stygg raklelyd. (Se video) https://onedrive.live.com/redir?resid=62B4B21C475AFB8E!17853&authkey=!AIte7S46MQVaUtg&ithint=video%2cMOV Har kjørt diagnose med både INPA og ISTA. Fant en feil på Lambda som lå inne fra tidligere, men etter jeg slette feilkodene kom ingen tilbake. Selv ikke etter kjøretur. Noen som har vært borti samme problem og vet løsningen?
Kennethe34 Skrevet Desember 1, 2014 Skrevet Desember 1, 2014 En bekjent har ulyd i motoren sin. Høres ut som dieselmotor på tomgang og ved minimalt gasspådrag kommer det en stygg raklelyd. (Se video) https://onedrive.live.com/redir?resid=62B4B21C475AFB8E!17853&authkey=!AIte7S46MQVaUtg&ithint=video%2cMOV Har kjørt diagnose med både INPA og ISTA. Fant en feil på Lambda som lå inne fra tidligere, men etter jeg slette feilkodene kom ingen tilbake. Selv ikke etter kjøretur. Noen som har vært borti samme problem og vet løsningen? Høres ut som om en vanosenhet har tatt kvelden, ikke uvanlig på disse. Lytt med stetoskop på toppdekselet og toppen, så vil du klare å lokalisere om det er innsug eller eksosenhet som lager lyden. -Roger- reagerte på dette 1
-Roger- Skrevet Desember 1, 2014 Forfatter Skrevet Desember 1, 2014 Høres ut som om en vanosenhet har tatt kvelden, ikke uvanlig på disse. Lytt med stetoskop på toppdekselet og toppen, så vil du klare å lokalisere om det er innsug eller eksosenhet som lager lyden. Takk for svar Har lest litt om Vanos etter innlegget ditt, og ser ut som at de fleste rett og slett bytter noen o-ringer.. Nr 2 og 3 på bildet tror jeg. Prøver det først og så ser vi http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/varer/etk_11/11_3296
Kennethe34 Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 Fikk ikke opp bildet ditt, hvor er det ringene står? Som regel kommer denne lyden fra inni vanosenheten, på disse er vanosenhetene også registerdrevene og står skrudd rett i kammene, en annen måte å finne lyden på er å dra stikket av vanosventilene, blir lyden borte da vet du hvor den kommer fra
-Roger- Skrevet Desember 2, 2014 Forfatter Skrevet Desember 2, 2014 Er Vanosenhet Nr 9? Det er pakning nr 2 og 3 vi planlegger å bytte først. Ser ut som en easyfix, og billig er det også.. Verdt å prøve
Kennethe34 Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 Nr 9 er valvetronicjustermotor De o-ringene hører til vanosventilene, har ikke vært borti at disse kan skape ulyd, men er jo billig å prøve som du nevner Vanosenheter er nummer 4 og 5.
-Roger- Skrevet Desember 2, 2014 Forfatter Skrevet Desember 2, 2014 Ok, da er det sikkert ikke de o-ringene men vi får prøve likevel Skal be han ta av stikkene på vanosventilene og høre om lyden forsvinner før de bytter disse o-ringene!
bmwmann24 Skrevet Desember 3, 2014 Skrevet Desember 3, 2014 Jo, ulyden pleier å komme pga at O-ringene går til svartens. Spol ca 8 min ut i videoen så ser du.
CrZyWiz Skrevet Desember 3, 2014 Skrevet Desember 3, 2014 Greit å skille mellom motorfamilier også... Kennethe34 reagerte på dette 1
Kennethe34 Skrevet Desember 3, 2014 Skrevet Desember 3, 2014 Jo, ulyden pleier å komme pga at O-ringene går til svartens. Spol ca 8 min ut i videoen så ser du. Du kan jo ikke sammenligne en M54 med en N42.. Dette er to forskjellige systemer.
bmwmann24 Skrevet Desember 3, 2014 Skrevet Desember 3, 2014 Oida, såg ut som en type vanos-enhet som låg framfor drevene og at det kunne hjelpe med å bytte ut o-ringene dit. Beklager det. Problemet kan forøvrig være kjedestrammer. Ser at mange har hatt problem med det på n42. Bimmernew reagerte på dette 1
toomas Skrevet Desember 9, 2014 Skrevet Desember 9, 2014 Er du heldig er det vanos drev som må byttes men det der er jeg ganske sikker på er et registerkjede som har strekt seg. De to ventilene i forkant er ventilene som sender oljetrykk til vanos. De kan og være fulle av dritt. Bare å ta ut å rense. Men allikevel ofte strekt kjede. Har sikkert bytta 30 kjedepakker på de der. Bimmernew reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå