Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Lurer på hva den dingsen på bildet er for noe? Den imellom spylervæsketanken og motor.

Mvh. Vegard

post-45157-0-93566500-1417480880_thumb.j

Endret av vegard89
Skrevet

Er vel den som resirkulerer luften inn igjen i motor så luften blir brukt 2 ganger. Er vel utslipp det skal hjelpe på.
Bare noe drit spør du meg :-s

Skrevet (endret)

Okei takk for svar folkens :)

Men er dette noe som burde byttes overtid, tenker da på den slangen? Eller noe av dette inni boksen der? 

Endret av vegard89
Skrevet

Den er til for å optimalisere forbrenning ved kald motor og minske NOx utslipp som følge av ufullstendig forbrenning. Er kun i drift ved kald motor og regulerer ekstra luft inn til manifold. Har ingen effekt utover å regulere utslipp for oppfylle statlige krav

Skrevet (endret)

Takk for svar :) Men vet dere om dette er noe som burde byttes ut overtid? altså er det en slitedel?

Endret av vegard89
Skrevet

Frøkna mi har en m43b18 med samme greiene, men der er den blenda med en tier, var sånn når vi kjøpte den. Stemmer det at den har noe med olje-utåndingen å gjøre? Det er bare noe jeg har trodd fordi veivhustrykket bygger seg litt opp når den får litt temperatur.:)

Sent from my iPad using Tapatalk

Skrevet

Aner ikke!:) men min virker helt sikkert ikke, og jeg hadde avgass-måling på den for 2 uker siden og den var langt innafor på målingen(husker ikke akkurat tallene men ingen fare hvertfall;)!

Skrevet

Det er kanskje verdt å nevne at den har gått rundt 80.000km med den i blendet tilstand uten fare:) kun litt svetting ut av toppdeksel-pakning men det er ikke sikkert at det er grunnen:)

Skrevet

Du hører en suselyd (luftpumpen som mater luft) motorlampe tenner hvis den er defekt mener jeg å erindre men det gir ingen konsekvenser utover utslipp når motor er kald, vil bare ta litt lenger tid før den når driftstemperatur men ubetydelig i praksis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...