vegard89 Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 (endret) Hei. Lurer på hva den dingsen på bildet er for noe? Den imellom spylervæsketanken og motor. Mvh. Vegard Endret Desember 2, 2014 av vegard89
SweetBMW Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 Luftpumpe. Secondary air pump Avgass relatert
Sammyen Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 Er vel den som resirkulerer luften inn igjen i motor så luften blir brukt 2 ganger. Er vel utslipp det skal hjelpe på.Bare noe drit spør du meg
SweetBMW Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 NJa. Ikke helt riktig. Den der pumper luft inn i eksosen for å bedre funksjon av lambda sonder i følge det jeg har lært. Det du tenker på er EGR. bmwmann24 reagerte på dette 1
vegard89 Skrevet Desember 2, 2014 Forfatter Skrevet Desember 2, 2014 (endret) Okei takk for svar folkens Men er dette noe som burde byttes overtid, tenker da på den slangen? Eller noe av dette inni boksen der? Endret Desember 2, 2014 av vegard89
Sammyen Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 (endret) Ah, seff. Beklager det du Det er så mange forskjellige meininger kva den Secondary Air Pump gjerhttp://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=780863EDIT: Kom fram til at den blåser rein luft i eksos for å få bedre utslipp?.. Endret Desember 2, 2014 av Sammyen
quandt1960 Skrevet Desember 2, 2014 Skrevet Desember 2, 2014 Den er til for å optimalisere forbrenning ved kald motor og minske NOx utslipp som følge av ufullstendig forbrenning. Er kun i drift ved kald motor og regulerer ekstra luft inn til manifold. Har ingen effekt utover å regulere utslipp for oppfylle statlige krav Sammyen og bmwmann24 reagerte på dette 2
vegard89 Skrevet Desember 3, 2014 Forfatter Skrevet Desember 3, 2014 (endret) Takk for svar Men vet dere om dette er noe som burde byttes ut overtid? altså er det en slitedel? Endret Desember 3, 2014 av vegard89
quandt1960 Skrevet Desember 6, 2014 Skrevet Desember 6, 2014 Takk for svar Men vet dere om dette er noe som burde byttes ut overtid? altså er det en slitedel? Don't touch it if it works Maxmek reagerte på dette 1
haugerød-02 Skrevet Desember 6, 2014 Skrevet Desember 6, 2014 Frøkna mi har en m43b18 med samme greiene, men der er den blenda med en tier, var sånn når vi kjøpte den. Stemmer det at den har noe med olje-utåndingen å gjøre? Det er bare noe jeg har trodd fordi veivhustrykket bygger seg litt opp når den får litt temperatur. Sent from my iPad using Tapatalk
vegard89 Skrevet Desember 6, 2014 Forfatter Skrevet Desember 6, 2014 Ok. ossen skal jeg vite om den fungerer a? hehe
haugerød-02 Skrevet Desember 6, 2014 Skrevet Desember 6, 2014 Aner ikke! men min virker helt sikkert ikke, og jeg hadde avgass-måling på den for 2 uker siden og den var langt innafor på målingen(husker ikke akkurat tallene men ingen fare hvertfall;)! Sent from my iPad using Tapatalk
haugerød-02 Skrevet Desember 6, 2014 Skrevet Desember 6, 2014 Det er kanskje verdt å nevne at den har gått rundt 80.000km med den i blendet tilstand uten fare:) kun litt svetting ut av toppdeksel-pakning men det er ikke sikkert at det er grunnen:) Sent from my iPad using Tapatalk
quandt1960 Skrevet Desember 7, 2014 Skrevet Desember 7, 2014 Du hører en suselyd (luftpumpen som mater luft) motorlampe tenner hvis den er defekt mener jeg å erindre men det gir ingen konsekvenser utover utslipp når motor er kald, vil bare ta litt lenger tid før den når driftstemperatur men ubetydelig i praksis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå