Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kjøpt en 2011 530d.

Da jeg kom hjem la jeg merke til at det lille vinduet i frontruta på førersiden hvor chassisnummeret vises var helt blankt.

Sjekket opp imot bilen til en kollega, og der stod chassisnummeret.

Noen som har peiling på dette? Vet at frontruta nylig er byttet - kan det ha noen betydning?

post-44838-0-70274900-1417602673_thumb.j

Skrevet

Kan det være digitalt, slikt at tenningen må være på for at det skal vises?

Har sjekket dette, men hjelper ikke. Ser ut som det er en digital sak ja...

Ser forøvrig at det er en utstyrskode som "8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE". Vet faktisk ikke om den er standard eller hva den er?

Bilen er tyskimport om det skulle ha noe å si...

Skrevet (endret)

På min vises VIN i vinduet, og det er trykte tall, altså ikke noe digitalt som bare vises med tenningen på. Men som FredrikE skiver så er dette en egen utstyrskode 8SM, men hvorfor du ikke har dette vet jeg ikke. 

Endret av E.H.D
Skrevet (endret)

På min vises VIN i vinduet, og det er trykte tall, altså ikke noe digitalt som bare vises med tenningen på. Men som FredrikE skiver så er dette en egen utstyrskode 8SM, men forfor du ikke har dette vet jeg ikke. 

Ved sjekk her:

http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html

Så har jeg tilsynelatende ikke denne 8SM opsjonen. Mulig feltet skal være blankt da...?

Endret av FredrikE
Skrevet

Min er også blank så det er avhengig om det er bestilt fra fabrikk, europeiskprodusert. I noen land er det nemlig et statlig krav at det skal være synlig utenifra også (som. feks USA hvis jeg ikke husker feil). Det er laserinngravert hvis det er

Skrevet

Du har fått "feil" rute når den blei bytta. Finnes rute uten felt til chassi nr. Men nå har du vel og grått skyggefelt øverst i ruta så du har fått ei finere rute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...