Liselh Skrevet Desember 5, 2014 Skrevet Desember 5, 2014 Jeg har problemer med bilen, har vært på bavaria inn og ut i ett år nå. Og de finner ikke ut av hva som kan være galt. De har byttet flere releer baki. Og byttet batteri og prøvet å omprogramere bilen flere ganger. Men det er en feil som aldri gir seg. Spesielt ved første starten hver dag. Navigasjonen begynner å blinke og instrument nålene hopper flere ganger. Så kommer disse beskjedene opp. Se bilder. Noen ganger kommer det masse andre lamper opp også. Som nivåreguleringen,lysene på bilen,gir kasse feil osv osv. Noen som kan ha en aning om hva som kan være feilen??
Kennethe34 Skrevet Desember 5, 2014 Skrevet Desember 5, 2014 De gangene jeg har sett den feilmeldingen og de symptomene har det vært feil på K-Can nettet, i de aller fleste tilfellene var det en eller flere styreenheter som var defekt og dermed forstyrret resten av nettet.
Reef89 Skrevet Desember 5, 2014 Skrevet Desember 5, 2014 Har også fått denne feilmeldingen og da var det MPM modulen som var full av avfetting. Hadde glemt en flaske nedi hjulbrønnen og den hadde så klart lekket ut. Dette kan også være gåen IBS.?
Liselh Skrevet Desember 5, 2014 Forfatter Skrevet Desember 5, 2014 Bavaria har også byttet flere styreenheter. De har liksom søkt seg til det stopper og byttet og søkt videre og byttet.. Om du skjønner. Men nå har de gitt opp. Hadde vært greit å finne ut hva som egentlig er feil. Bilen går jo normalt, men er irriterende med de feilmeldingene.
SweetBMW Skrevet Desember 5, 2014 Skrevet Desember 5, 2014 Greit for oss å vite hva de byttet nøyaktig. Men micro power module er en synder på slike feil. (MPM)
quandt1960 Skrevet Desember 6, 2014 Skrevet Desember 6, 2014 (endret) Feil nettspenning kan gi disse feilene men det er i og for seg rart når de har byttet batteri. Kan du måle nettspenning i motorromet fra pluss til jord når bilen er i hviletilstand? Det vil si når den har stått i mer enn 60 minutt. Hvis du har garasje kan du åpne motorrommet og legge det forsiktig nedpå så du får det opp uten å måtte låse opp bilen for da vekker du den. Så venter du en minst 60 minutt til hele nettverket har gått i hvile så måler du nettspenning. Den skal være rett under 12.6V for ca.90-95% fullt batteri. Den bør ikke gå under 12.25V. Så kan du starte bilen, aktivere "hemmelig meny" og gå til batterispenningen (husker ikke hvilket nummer det er på E60 men på E9X er det nummer 13). Når du kjører i nedoverbakke uten gass skal den også lade på ca 14.5V, skal ikke overstige 14.8V! Har de megget ALLE batterikablene og sjekket kontinuitet, noen av disse batterikablene er overvåket av elektronikken med en sensorledning og overvåker strømnettet, hvis det er brudd på denne overvåkningen eller isolasjonen kan den gi deg trøbbel. Du bør ha en BMW elektriker som er kyndig på moderne BMW strømnett til å feilsøke da disse krever spesialkompetanse for riktig feilsøking, utover dette blir det bare spekulasjon da dette kan bli forårsaket av en hel del ting. For meg høres det ut som om de tippet og byttet underveis. Det er viktig å feilsøke i riktig rekkefølge og ikke bare gå løs på modulene først uten å sjekke forsyningen. Lykke til Endret Desember 6, 2014 av FJPopp
toomas Skrevet Desember 9, 2014 Skrevet Desember 9, 2014 Hadde sjekket batt + kabel under bil bak, der den går igjennom og opp i bagasje. Ofte myyyye ir og dritt.
Gustav C. Skrevet Desember 9, 2014 Skrevet Desember 9, 2014 Sjekket om drenering under bremsekraftforskeren/ECU i motorrommet er tett(hver sin side)? Kom på en youtube video jeg hadde sett når jeg leste symptomene dine.. https://www.youtube.com/watch?v=AnUZhXtBcfM Han ramser opp feilene han opplever i videoen, så hvorfor han bare kaller videon "iDrive problem" skjønner jeg ikke helt.. Viser uansett at dreneringen er tett og en del ledninger ligger dynket i vann. Han sliter med speedometer, turteller, i-drive og en haug av feilmeldinger innimellom, men i perioder fungerer bilen knirkefritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå