Gå til innhold

stor forskjell på orginal og uorginal del på koed?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Driver og ser etter ny vannpumpe til bilen min, siden jeg tror det er tiden for og få skiftet den ut.

Sjekket på koed og der selger dem både orginal og uorginal. Noen som vet ossen den uorginale delen er i forhold til originalen? Skiller en del på pris ser jeg. Så alle tips mottas :-)

Mvh. Vegard

Skrevet

Jeg har brukt en del "uorginale" deler fra Koed, og min erfaring er et kvaliteten stort sett er bra.

Bl.a. vannpumpe til 728 E38. for 3 år siden og den er fortsatt ok. Kjørt ca 30000 km.

Hjullager også.

Det jeg har dårlig erfaring med er forstillingsdeler. Bl.a bærebruer.

Her blir bærekulene fort slitt. ca 10000 km

Skrevet (endret)

Jeg monterte Koed sin alternative vannpumpe 11517527910U, samt termostat 11531437040U og løpehjul 11511436590U, for 6 mnd siden. Disse delene virket å være av tilsvarende kvalitet som de originale jeg byttet ut, foruten at vannpumpen har impeller i støpt metall i stedet for kompositt.

Jeg skiftet samtidig reimstrammer og omløpsrulle, hvor lagrene var blitt litt løse på min etter 135 000 km. Anbefaler da å skifte disse, evt. spennrulle og omløpsrulle dersom du har hydraulisk reimstrammer, om det ikke er gjort siste 100 000 km.  Febi mekanisk reimstrammer virket identisk med original, mens alternativ omløpsrulle (med bolt i senter) hadde noe lengre bolt og annen støvkappe så den vil jeg evt. kjøpe original neste gang.

Endret av Christian S
Skrevet

kjøpte selv alternativ viftereim, reimstrammer, vannpumpe, thermostat og thermostathus til min e36 320, kjørt ca 10000, funker som bare juling enda

derimot hardykobling i alternativ vare hadde jeg VELDIG dårlig erfaring med, røyk etter 3000 km

Skrevet

Er 2.2 ja. Har nylig blitt skiftet ut reimstrammer,reim og løpehjul. Men dumt det ikke ble tatt vannpumpe og termostat i samme slengen. Derfor tenkte jeg på og få skiftet ut det nå i neste omgang. Hva mener dere med innpelllern? Har ikke så god peiling på det der jeg.

Skrevet

Den "propellen" i vannpumpa som skyver vannet rundt i systemet. Orginalt er den laget av noe plast greier som kan ryke med årene. Da virker den ikke mer og då får plastbiter i hele kjølesystemet. En i metall vil være tryggere på lang sikt.

Skrevet

Tror jeg aldri har banna så mye i mitt liv når eg skulle prøve å feste nye lykteglass på min gamle E46. De var en mm for stor så jeg er skeptisk hvis det ikke er fra org. Bmw leverandør/spec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...