Bmwe61lci Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Kjøpte akurat en 2010 320d xdrive med automatkasse. Bilen har gått 95000km og tenkte filter og oljebytte på kassa var lurt? Ringte bmw og dem sa det var livstidsolje og ikke behov for bytte. Om bilen begynner å lugge og oppføre seg rart så kan du bytte filter og olje svarte verksmester. Litt merkelig svar? Vil da ikke vente til kassa lugger?? Hva gjør andre her inne?
tobiasw Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Hør med automatverksteder. De aller fleste anbefaler vel oljeskift på automat ved 60 000 - 100 000km. Sikkert lurt å flushe og.
Slavearbeider'n Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Bytt olje og filter. Det heter livstidsolje fordi den varer så lenge som kassa varer. Klart BMW sier at du ikke trenger å bytte. De vil jo gjerne at du bytter ut girkassa hos dem når den er skrot. Popza reagerte på dette 1
ahj Skrevet Desember 8, 2014 Skrevet Desember 8, 2014 Når du KUN bytter olja, får du kanskje ut 3 av 9 liter. Ta å Flush kasse. Da får du ut all den gamle driten og inn med fersk olje.
quandt1960 Skrevet Desember 9, 2014 Skrevet Desember 9, 2014 Verkstedsmesteren til BMW har rett på det han sier. Alt annet blir god gammel placebo og waste of money. Tull å flushe en kasse fra 2010 som er gått 95000.
ahj Skrevet Desember 9, 2014 Skrevet Desember 9, 2014 Verkstedsmesteren til BMW har rett på det han sier. Alt annet blir god gammel placebo og waste of money. Tull å flushe en kasse fra 2010 som er gått 95000. Tull er det ikke. Om det er nødvendig nå kan diskuteres. quandt1960 reagerte på dette 1
Bmwe61lci Skrevet Desember 11, 2014 Forfatter Skrevet Desember 11, 2014 Kan alltids ta en oljeprøve å sende den inn til laboratorium i utlandet for en sjekk av sponinnhold osv da jeg har tilgang på sånt via jobben. Blei gjort på 2012mod bmw diesel av sjefen og viste seg at det var for mye diesel i olja på motor. Endte med bytte av dieselpumpe på garanti hos bmw. Dette var helt tilfeldig da han er innkjøper og sjef for avdelinga så blei litt sjokkert. 11% diesel i olja, etter ny test ved bytte av dyser på bmw. 3mnd ble ny labtest utført og da med 26% diesel i olja på motor og feilen blei fiksa ved bytte av dieselpumpe på "ny" bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå