Thomas Karlsen Skrevet Desember 13, 2014 Share Skrevet Desember 13, 2014 Bil: 1999 (07/99) E39, 520i Touring Automat For en stund tilbake søkte jeg opp feilkoder på min E39 520i. Fikk da opp en feilmelding på P0340 som jeg fant ut var camshaft sensoren. Søkte opp sensoren på etk.cc, fant delenummeret og bestilte ny på ebay (fra England) Fikk sensoren, merket at den var litt tykkere enn den som satt der men den passet. Monterte denne, men feilkoden ble ikke borte. Finnes det to forskjellige sensorer til bilen?Eller har jeg fått en som er defekt? Kan det være noe annet som er galt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 13, 2014 Share Skrevet Desember 13, 2014 Slette du feilmeldingen da? etter du montere den nye sensoren så tok ny diagnose, slett, så ny diagnose.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Karlsen Skrevet Desember 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2014 Ja, jeg har så klart gjort det. Søkte opp og slettet før jeg byttet sensor. For å se om det var gammel moro. Byttet sensor, slettet feilkoder. Tok en kjøretur og søkte på nytt. Feilkoden var der enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 13, 2014 Share Skrevet Desember 13, 2014 Det har vært snakk om at veiv og kam aksel sensor gir meldinger om hverandre. Mulig derfor feilkoden aldri forsvant? Ellers er det også en mulighet at du har brukt en original sensor, og det er ikke bra, har mange rapportert om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Karlsen Skrevet Desember 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2014 Så prøve å bytte den andre sensoren da og se om det hjelper? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 13, 2014 Share Skrevet Desember 13, 2014 Feks ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 13, 2014 Share Skrevet Desember 13, 2014 Koster ikke mange kronene for en slik sensor uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Karlsen Skrevet Desember 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2014 Er sant det + mye lettere å bytte enn den andre sensoren jeg har byttet. Så da er det bare å krysse fingrene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hasaniko111 Skrevet Desember 18, 2014 Share Skrevet Desember 18, 2014 Hadde sensor problemer jeg også. Fikk ny sensor på bilxtra verkstedet. Feilmeldingen ble ikke borte. Da har de byttet ledninger og det hjalp ikke. Så mente de at dette må være hjullager sin feil den ble byttet til ingen nytte. Til slutt mente han at må prøve original sensor Da var feilmeldingen borte. Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Karlsen Skrevet Desember 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2014 Jeg fikk byttet den andre sensoren idag. Har ikke sjekket feilkodene enda, men bilen har våknet nå. Mer liv i den nå enn før. D.Toft reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå