El-Rabiato Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 RATS i Trøgstad kan virkelig anbefales. Fantastisk service der. Og automatkasser, det er noe de gutta virkelig kan! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Hei Donald Duck. Utifra det du beskriver minner det veldig om convertershudder som forårsakes av at lock-up clutchen inni converteren går av/på (når den skal være skikkelig på) og slurer. Dette har nok sannsynligvis skjedd pga slitasje i ventilhus og er ikke uvanlig på 6hp kassene. Flushing nok ikke ha noe for seg, men du burde ta ned bunnpanne og sjekke tilstanden på magneter/olje for å gjøre en grundigere diagnose. Om converershudder er et faktum må converter byttes og ventilhus enten repareres (hvis mulig) eller byttes. Mvh Thomas Netlandet Rats as Aroid reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donald duck Skrevet Januar 8, 2015 Share Skrevet Januar 8, 2015 Tusen takk for svar.Skal nå få en bekjent med diagnoseutstyr til å prøve om det går an å få lest ut noen feilmeldinger på kassa og så ta det derifra.Spørs om det ikke er like greit å prøve å få tak i en brukt komplett kasse med converter som er iorden å bytte den ut.I tilfelle,kan jeg bruke hvilken som helst kasse fra andre BMW modeller så lenge det er en ZF6HP19 eller er det forskjell på utv.forhold eller andre ting jeg må vÆre obs.på.Jeg har veldig lite kunnskap om dette og er derfor avhengig av kyndige folk til å se og vurdere hva som er mest hensiktsmessig for meg med tanke på kostnader og slikt. MVH. Donald duck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Januar 9, 2015 Share Skrevet Januar 9, 2015 Hei. Å lese av feilkoder kan være en god idè, selvom det veldig ofte ikke settes feilkode på shudder med mindre ratio differansen mellom input og output er veldig stor (Mye slipp). Det er ikke så enkelt å kjøpe brukt kasse, Mechatronicen i 6hp kassene må kodes til riktig bil. Samtidig er det flere utvekslingsforskjeller ute og går. Det er også variasjon på hvor nivå/fylle pluggen er plassert i kassehuset. Det går an å flytte over Mechatronic (sitter montert på ventilhuset), men ventilhus er som sagt ofte slitt i disse girkassene så det er vanskelig å vite at en brukt girkasse er i orden. Om du vil komme hit til oss på Rats for en nærmere diagnose og prisoverslag på reparasjon er du velkommen, vi har 2 års garanti og god erfaring med disse girkassene. Mvh Thomas Netlandet Rats AS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 10, 2015 Share Skrevet Januar 10, 2015 (endret) Dama min sin bil har også fått problemer med gearkassen e65 730d. Rpm går opp og ned ved 70-90kmt når bilen er kald og blir mye bedre når den er varm. Denne feilen kommer kun i 5 og 6 gear når converter skal gå i lockup. Har prøvd å flush gearkassen uten no hell. Da er vell siste ut vei å bytte converter og komplett ventilhus. Liten film snutt av min feil: http://youtu.be/n9nPu9NicRU Endret Januar 10, 2015 av Aroid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donald duck Skrevet Januar 10, 2015 Share Skrevet Januar 10, 2015 Takker så meget for gode tilbakemeldinger skulle ønske Rats hadde filial her i vest :)Blir 53 mil for meg å kjøre til Trøgstad:) Noen her inne som har kjørt med disse problemene over tid eller kan det smelle når tid som helst.Hvis jeg tar en flush f.eks kan det vÆre en mulighet for at dette vil gå bra fram mot sommeren så at jeg f.eks kan bestille tid for en makeover/diagnose/bytte i forbindelse med sommerferie med Pit Stop hos Rats:)MVH. Donald Duck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Januar 10, 2015 Share Skrevet Januar 10, 2015 For oss her vest så har vi Automatgearservice i Åsane Bergen. De har jeg brukt, dyktige hyggelige folk. http://www.automatgear.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donald duck Skrevet Januar 10, 2015 Share Skrevet Januar 10, 2015 Takk for tipset Hpi virker veldig seriøse dei ser mange positive tilb. meldinger på de dønn seriøse faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 10, 2015 Share Skrevet Januar 10, 2015 og så har vi jæger på kokstad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donald duck Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 Hei tenkte jeg skulle dele mine erfaringer.Tok en råkjangs betalte 8900 kr. for rens og flushing/filterbytte hos sevland autoteknikk på karmøy da det hørtes ut som de hadde peiling og hadde både utstyr og hadde gjort dette på disse kassene mange ganger før når jeg snakket med de.Hentet bilen og fikk beskjed om at oljen som var på kassen ikke var veldig skitten men de mente/trodde at det var feil olje på kassa før (grønn farge) samt for lite olje var på kassa fra før.Fikk også beskjed om at den var hard mellom girskift og at jeg burde kjøre litt og se om dette ikke ble bedre hvis ikke kunne de laste inn datafiler fra kassa og sende på nettet til spesialister i england hvor de kunne lage et program som tok hensyn til slitasje og div.og tilpasset dette og innstallere dette i bilen.Starta bilen å herregud ballespark mellom hvert girskift mye verre enn før men etter et par mil ble det bedring gitt den begynte sakte men sikkert å gire mykere og mykere untatt inn og ut av 2. og 4.de gir men til slutt ble de og like bra.Jagingen på turtallet (dog ikke så voldsomt som i videoen til Aroid) er nå borte.Har sikkert vært heldig i dette tilfellet men fornøyd med jobben til verkstedet iallefall tross prisen.Eneste problemet er den jævla duringen mellom 30 og 40 km/t ved middels til hardt pådrag og ikke ellers håper dette ikke har noe med kassa eller converter å gjøre for da er jeg like langt .Håper dette kan ha noe med hardy kobling eller opplagring mellomaksling/drivaksling å gjøre.Kom gjerne med forslag/meninger om årsaken til dette.Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 19, 2015 Share Skrevet Februar 19, 2015 Jeg har fått bytter gearkassen med ny converter. No er giring helt silkemykt og ikke jaging på turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå