UFC Skrevet Desember 23, 2014 Share Skrevet Desember 23, 2014 Hei.Jeg tenkte å få lakkert opp eller evnt bytte taket innvending.Interiøret mitt er sort, kun taket som er lyst. Tenkte å bruke vinyllakk.Noen som har erfaring med vinyllakk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 23, 2014 Share Skrevet Desember 23, 2014 Hadde noen løsdeler som jeg prøvde tekstilfarge og sort lakk på,det ble så som så. Lakk ble helt dritt, tekstilfargen ble ok men ikke super. Stoffet ble litt hardt på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UFC Skrevet Desember 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2014 Okei hmm.. Lakkerte du med vinyllakk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Desember 23, 2014 Share Skrevet Desember 23, 2014 Veit mange har brukt på det gulvtepper med bra resultat, men tak blir kanskje noe annet? Oddbj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 24, 2014 Share Skrevet Desember 24, 2014 hmm nei vakke vinyllakk trur jeg nei. var noe hu på malingssjappa mente jeg kunne prøve. husker ikke helt hva det var dessverre. om du har noen løsdeler så er det jo bare å prøve da : ) i værste fall går de jo an å trekk om taktrekket også : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Desember 24, 2014 Share Skrevet Desember 24, 2014 (endret) problemet med lakk er at det for det første er veldig enkelt å få skjolder, både ved lakk og når du drar handa over i ettertid. Farga selv mitt med tøyfarge, veldig fornøyd med det egentlig. http://bimmers.no/topic/720457-e36-langtidsprosjekt-sideskj%C3%B8rt-og-farging-av-taktrekk/page-2 Endret Desember 24, 2014 av Håskjold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Desember 24, 2014 Share Skrevet Desember 24, 2014 hvilken lakk var de der da håskjold? hvor fås de kjøpt? frister å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Desember 24, 2014 Share Skrevet Desember 24, 2014 (endret) er ikke lakk, men vannbasert hobbyfarge. Det stivner ikke, men bare blir absorbert inn i tekstilen når vannet fordamper. http://www.cchobby.no/textil-color-500-ml-sort.aspx Endret Desember 24, 2014 av Håskjold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Desember 24, 2014 Share Skrevet Desember 24, 2014 Korleis vil den fungera på trekket i ein E30? Det er jo vinyl, trur eg. I alle fall ikkje slik tekstil som e i E34, E36 og vidare oppigjennom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Desember 25, 2014 Share Skrevet Desember 25, 2014 Har sett det bli brukt på plast o.l med ok resultat, men jeg har egentlig ikke troa på noe holdbarhet siden det ikke får penetrert på samme måten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Desember 25, 2014 Share Skrevet Desember 25, 2014 Samme tenke eg. Men eg e veldig sugen på svart taktrekk, og eg e IKKJE sugen på å demontera heile bilen for å skifta trekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Desember 27, 2014 Share Skrevet Desember 27, 2014 brukte europris blank svart lakk på sprayboks på selve trekket og burde sikkert brukt matt svart på solskjermer og håndtak da disse ble veldig blanke i forhold problemet er at du må legge 5 strøk og når du har gjort det så kjennes taket ut som sandpapir og det detter småkorn fra taket første ukene, lukta blir borte ganske fort:) dette var i en e36 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 3, 2015 Share Skrevet Januar 3, 2015 problemet med lakk er at det for det første er veldig enkelt å få skjolder, både ved lakk og når du drar handa over i ettertid. Farga selv mitt med tøyfarge, veldig fornøyd med det egentlig. http://bimmers.no/topic/720457-e36-langtidsprosjekt-sideskj%C3%B8rt-og-farging-av-taktrekk/page-2 hva brukte du for å føre på dette? rulle eller? har noen deler jeg skal prøve på nå frister virkelig å gjøre dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 3, 2015 Share Skrevet Januar 3, 2015 (endret) brukte hovudsaklig sprayflaske og tynna det ca 30% med vann så jeg fikk fordelt det, så bare smurte jeg det utover, og inn i taktrekket med hendene. Viktigeste er å virkelig pøse på med stoff, man må bruke så mye at det rett og slett flyter så man er sikker på at stoffet er "metta", ellers får man fargeforskjell. Vent 3-4 dager, så ser du med en gang om det ble bra eller ikke, er det noe skjolder er det bare å kjøre ett strøk ekstra. Det går derimot fort en del farge, jeg brukte 3 flasker til taktrekket, a, c stolper og tekstilen på dørlistene på en liten e36, så har man større bil ville jeg prøvd meg fram med 6. Endret Januar 3, 2015 av Håskjold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 3, 2015 Share Skrevet Januar 3, 2015 ikke dumt, takk for svar skal prøve å få tak i ett trekk jeg kan farge så jeg slipper og ofre det i bilen trur jeg. e38 taktrekk er kanskje ikke det enkleste og oppdrive : ( skal iallefall bestille farge der du gjorde. kjøpte en 100ml flaske på en lokal malingssjappe nå for å prøve en hatthylle. den kostet 100kr... jeg prøvde å rulle det på nå så blir spennende å se. må nok ha to strøk iallefall ser jeg så er litt skeptisk enda : P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå