Gå til innhold

Lakkere taket innvendig med vinyllakk?

UFC
 Share

Anbefalte innlegg

hmm nei vakke vinyllakk trur jeg nei.  var noe hu på malingssjappa mente jeg kunne prøve. husker ikke helt hva det var dessverre.  

om du har noen løsdeler så er det jo bare å prøve da : )   i værste fall går de jo an å trekk om taktrekket også : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med lakk er at det for det første er veldig enkelt å få skjolder, både ved lakk og når du drar handa over i ettertid.

Farga selv mitt med tøyfarge, veldig fornøyd med det egentlig.

http://bimmers.no/topic/720457-e36-langtidsprosjekt-sideskj%C3%B8rt-og-farging-av-taktrekk/page-2

Endret av Håskjold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte europris blank svart lakk på sprayboks på selve trekket og burde sikkert brukt matt svart på solskjermer og håndtak da disse ble veldig blanke i forhold

problemet er at du må legge 5 strøk og når du har gjort det så kjennes taket ut som sandpapir og det detter småkorn fra taket første ukene, lukta blir borte ganske fort:)

dette var i en e36 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet med lakk er at det for det første er veldig enkelt å få skjolder, både ved lakk og når du drar handa over i ettertid.

Farga selv mitt med tøyfarge, veldig fornøyd med det egentlig.

http://bimmers.no/topic/720457-e36-langtidsprosjekt-sideskj%C3%B8rt-og-farging-av-taktrekk/page-2

hva brukte du for å føre på dette?  rulle eller?   har noen deler jeg skal prøve på nå  :D   frister virkelig å gjøre dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte hovudsaklig sprayflaske og tynna det ca 30% med vann så jeg fikk fordelt det, så bare smurte jeg det utover, og inn i taktrekket med hendene. Viktigeste er å virkelig pøse på med stoff, man må bruke så mye at det rett og slett flyter så man er sikker på at stoffet er "metta", ellers får man fargeforskjell. Vent 3-4 dager, så ser du med en gang om det ble bra eller ikke, er det noe skjolder er det bare å kjøre ett strøk ekstra.

Det går derimot fort en del farge, jeg brukte 3 flasker til taktrekket, a, c stolper og tekstilen på dørlistene på en liten e36, så har man større bil ville jeg prøvd meg fram med 6.

Endret av Håskjold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dumt, takk for svar :D    skal prøve å få tak i ett trekk jeg kan farge så jeg slipper og ofre det i bilen trur jeg.   e38 taktrekk er kanskje ikke det enkleste og oppdrive : ( 

skal iallefall bestille farge der du gjorde.  kjøpte en 100ml flaske på en lokal malingssjappe nå for å prøve en hatthylle.  den kostet 100kr... 

jeg prøvde å rulle det på nå så blir spennende å se.  må nok ha to strøk iallefall ser jeg så er litt skeptisk enda : P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...