Gå til innhold

ASC (+asc lys?) bmw e36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har ein knapp under kjørecomputer (midten mellom elektriske vindus knappene) der det står asc, hva gjør den? OG den lampa ved siden av med rødt plastikk over hører vel gjerne til den asc knappen?

Leste litt rundtom og den skal gå på når man slår på bilen, og så slå seg av om den er aktivert, og lyse kontinuerlig når den er av og blinke når den blir brukt eller noko slikt. (Stemmer dette?)

Min gjør ikkje noe som helst når eg trykker å ASC knappen. Virker ikkje som det skjer noe som helst. Skal det skje noe, hva er den til og hva kan være gale?

Har også ein ledning som går under plastikken bort mot håndbrekken, 2 ledninger, 1 brun som muligens er jording? og den andre som er ein pære. Hva er dette? ein slags lys får å si at håndbrekken er aktivert? Hvor skal lyset eventuelt være? Dro vekk håndbrekk og slikt så har ikkje oversikt over hvor den skulle være (låg ikkje merke til ledningen før håndbrekken var vekke)

Dette er ein BMW e36 1.8 1998

Skrevet

ASC er akkurat det samme som antispinn.

Denne skal lyse i instrumentpanelet 3 sekunder etter at bilen er startet og blinke dersom du spinner.

Trykker du derimot på knappen som heter ASC i dashbordet ditt, vil du deaktivere antispinn og lampen i instrumentpanelet vil lyse kontinuerlig.

Den andre rød lampen du har ved siden av ASC knappen er trolig ettermontert alarm, uten at jeg kan garantere dette.

Skrevet

Prøv å sladd litt eller ta igang på snø, så får du deg en overaskelse.

Trur ikkje politiet hadde blitt spessielt glad (bilen har ikkje forsikring, eu godkjenning eller betalt omregistrering), har forsåvidt ikkje lappen heller, så trur poltiet hadde vært relativt pissed.

Skrevet (endret)

ASC er akkurat det samme som antispinn.

Denne skal lyse i instrumentpanelet 3 sekunder etter at bilen er startet og blinke dersom du spinner.

Trykker du derimot på knappen som heter ASC i dashbordet ditt, vil du deaktivere antispinn og lampen i instrumentpanelet vil lyse kontinuerlig.

Den andre rød lampen du har ved siden av ASC knappen er trolig ettermontert alarm, uten at jeg kan garantere dette.

BMW bilene skal ha ein måte å teste alle lamper i dashbordet på, trykke inn ein trip-teller nulstillings knapp, hvor finner eg denne knappen (har eg denne knappen på min e36)

Min ASC (det er vel den gule trekant i ein runding?) lyser ikkje når bilen starter opp (det gjør forsåvidt ein rød anna lampe, men den slår seg av 3 sekunder etterpå). Når eg holdt inne ASC knappen i 3 sek skjedde det ingenting, eit raskt trykk, ingenting, 10 sek, ingenting. Trur muligens eier har tatt ut lamper og derfor vurdert å ta den testen som nevnt ovenfor, om det kan gjøres på min bil (slipper eg å skru av dashbordet.)

Vedlagt ligger bilde av de lyset eg snakka om, samt ein ledning, lurer på hva funksjon ledningen har.

Den går ut fra dekselet (med asc og de) og ut mot håndbrekk, er også koblet ut ein "brun" kabel fra lampa, lurer muligens på om dette hører til alarmen, og brune kabelen er jordning.

post-83478-0-34420300-1419532021_thumb.j

Endret av RagnarokEM
Skrevet (endret)

Prøv å hold inne knappen i instrumentpanelet i 3 sek. så vri nøkkel til 2 da kan du slippe knappen å en test av panelt begynner så blar den gjennom en slags meny. Usikker på bruken av den er noen valg du kan endre visning i digitalt km/t, rpm osv.

Den asc lampa di skal lyse opp hvis den ikke gjør det kan pæra være sprengt.

Endret av MaWeRiCk
Skrevet (endret)

Den lampa med rødt plastikk er noe orginalt tror jeg. Lurer på om det har noe med alarm og gjøre.

Men om du har instruksjonsbok så tipper jeg det står noe om det der :)

Endret av vegard89
Skrevet (endret)

Prøv å hold inne knappen i instrumentpanelet i 3 sek. så vri nøkkel til 2 da kan du slippe knappen å en test av panelt begynner så blar den gjennom en slags meny. Usikker på bruken av den er noen valg du kan endre visning i digitalt km/t, rpm osv.

Den asc lampa di skal lyse opp hvis den ikke gjør det kan pæra være sprengt.

Beklager, fant knappen. Fekk starta den "scannen", gjekk over turteller, fart, osv. Lyste ikkje opp 2 deler av dashbordet (altså der det ville stått ASC, service, osv) bare der med airbag.

Mangler vel nokre pærer da, eller kan det være sikringer, om det er sikringer kor er disse plassert?

Endret av RagnarokEM
Skrevet

Eksisterer det flere sikringer i e36en utenom de som ligger i motorrommet? 
Om de i motorrommet er fine, må de vel være pærene som er på trynet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...