AndreasBr Skrevet Desember 26, 2014 Skrevet Desember 26, 2014 Som den gniene jæveln jeg er tenkte jeg å gå for disse dekkene her: http://www.euromaster.no/produkter/dekk/bil/personbil/vinter/hi-fly/win-turi212/no4724303 Men det er vel kanskje selvmord? Og #2.. Bilen blir jo f%¤#¤% ikke varm, meste jeg har sett mens jeg har kjørt (på mobilen via ODB2 dings) er 50 grader...(Både motor og kjølevann) Er ikke normal driftstemperatur ca 90-100?
D.Toft Skrevet Desember 26, 2014 Skrevet Desember 26, 2014 dekkene virker selvmord aktige ut ja.. etter hbor lang tid har du målt? dieselen er jo treig på å få opp tempen.. om dette er snakk om etter flere timer, så holder jeg en knapp på at termostaten er gåen.
Otis Skrevet Desember 26, 2014 Skrevet Desember 26, 2014 Driftstemperatur er ca 80-98 grader. Termostaten åpner på 88 grader. Ellers har d.toft rett. Ikke ukjent problem at termostatene går i stykker, både egr og hovedtermostat. Sikkert derfor du bruker så mye drivstoff, ref forbrukstråden din.
AndreasBr Skrevet Desember 26, 2014 Forfatter Skrevet Desember 26, 2014 (endret) dekkene virker selvmord aktige ut ja.. etter hbor lang tid har du målt? dieselen er jo treig på å få opp tempen.. om dette er snakk om etter flere timer, så holder jeg en knapp på at termostaten er gåen. Hmm, ja det er etter en kjøretur.. tenkte det kanskje var fordi det var -10 til -15 ute.. Om jeg kjører på motorveien ligger den på 40-50 grader. De var hvertfall billige da KOster mindre å slite dem ut med sladding xD Endret Desember 26, 2014 av AndreasDG
AndreasBr Skrevet Desember 26, 2014 Forfatter Skrevet Desember 26, 2014 Driftstemperatur er ca 80-98 grader. Termostaten åpner på 88 grader. Ellers har d.toft rett. Ikke ukjent problem at termostatene går i stykker, både egr og hovedtermostat. Sikkert derfor du bruker så mye drivstoff, ref forbrukstråden din. Det betyr altså at termostaten min er åpen hele tiden, og derfor kjøles vannet i motoren ned... ? (Ved at det går gjennom radiatoren) Er det enkelt å bytte termostatene? EGR? o.O
Otis Skrevet Desember 26, 2014 Skrevet Desember 26, 2014 Helt korrekt. Ikke så vanskelig å skifte. Det er absolutt mulig å gjøre det selv om man har litt erfaring. AndreasBr reagerte på dette 1
AndreasBr Skrevet Desember 26, 2014 Forfatter Skrevet Desember 26, 2014 (endret) Helt korrekt. Ikke så vanskelig å skifte. Det er absolutt mulig å gjøre det selv om man har litt erfaring. Må man virkelig under bilen for å komme til termostaten på E90? Og burde jeg ikke ha en feilkode på bilen om termostaten er gåen? Endret Desember 26, 2014 av AndreasDG
AndreasBr Skrevet Desember 26, 2014 Forfatter Skrevet Desember 26, 2014 Nei, å nei. http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/WATER-Thermostat_Replacement/WATER-Thermostat_Replacement.htm Remove engine splash shield. See our tech article on splash shield removal. Drain cooling system. See our tech article on cooling system draining and filling. Remove the radiator. See our tech article on radiator removing.
Otis Skrevet Desember 27, 2014 Skrevet Desember 27, 2014 Jaja, mulig du må det på 3 serien, men du kan ta det fra oversiden om du spyler godt med vann fra oversiden. Jeg tok ikke av radiator på min 5 serie, bare vifte deksel.
AndreasBr Skrevet Desember 28, 2014 Forfatter Skrevet Desember 28, 2014 Jaja, mulig du må det på 3 serien, men du kan ta det fra oversiden om du spyler godt med vann fra oversiden. Jeg tok ikke av radiator på min 5 serie, bare vifte deksel. Spyler godt med vann?
Otis Skrevet Desember 28, 2014 Skrevet Desember 28, 2014 Ja, om du ikke tar ut radiator så blir det endel søl med kjølevæske på alt av deksel og reimer. Da må du spyle godt. AndreasBr reagerte på dette 1
AndreasBr Skrevet Desember 28, 2014 Forfatter Skrevet Desember 28, 2014 Ja, om du ikke tar ut radiator så blir det endel søl med kjølevæske på alt av deksel og reimer. Da må du spyle godt.Takk for svaret Otis
awt Skrevet Desember 28, 2014 Skrevet Desember 28, 2014 Vennligst ro dere ned litt, så slipper vi å slette innlegg. I tillegg vil jeg (nok en gang) minne om multisitat.
AndreasBr Skrevet Januar 4, 2015 Forfatter Skrevet Januar 4, 2015 (endret) Jaja, mulig du må det på 3 serien, men du kan ta det fra oversiden om du spyler godt med vann fra oversiden. Jeg tok ikke av radiator på min 5 serie, bare vifte deksel. Nå har jeg stått og sett fra alle mulige vinkler ovenfra, og jeg ser ikke engang noe som kan minne om termostat. (Ja, jeg har sett at det er et eget termostathus) Alle slanger jeg kan se som går fra radiator går direkte inn på motoren, synes det er veldig rart... Kan jo være at det er noen flere slanger under motoren, det har jeg ikke fått sjekket da jeg strengt tatt ikke har lov å gjøre "Verkstedlignende operasjoner" i garasjen her... :-/ Jeg får vel bare vurdere om jeg skal høre med bavaria hva de skal ha for termostatbytte, koster sikkert flesk det også... Da er det "bare" disse tingene som må fikses - Termostat som tydligvis står åpen (Uten noen som helst feilmelding om det) - 4 glødeplugger som ikke fungerer slik de skal (Hvor bavaria skal ha 8000 elns for å bytte alle 6 + kontrollenhet) - Dieselfilter - rimelig snart bytte alle 4 dekk (Enda en 8000 kronerish) - En eller annen lyd fra understell selv om alle 4 dekk/felger er rettet og avbalansert, og NAF sier at absolutt alt er i orden... Enten så er NAF så på bærtur at de burde stenges ned, eller ... Nei, er nok NAF som er på bærtur.. Rimelig lei av det faenmeg alltid skal være noe galt uansett hva man gjør.. Hadde jeg kjøpt splitter ny bil hadde det sikkert faenmeg vært noe feil der også... Endret Januar 4, 2015 av AndreasDG
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå