torgeirb Skrevet Desember 28, 2014 Skrevet Desember 28, 2014 Jeg har en 2003 mod e39 touring med en M54B22. Ved første oppstart hver dag (helt kald motor), så starter den med en gang og går på alle 6. Etter 30 sekunder begynner den å gå på 5 sylindre og 20 til 40 sekunder senere går den over på 4 sylindre før den til slutt blir kvalt sånn at den stopper. Hvis jeg holder den på 1200 rpm i første 1 min så kommer jeg meg unna problemet og bilen går som normalt ut dagen, eller til neste kaldstart når motoren er helt nedkjølt (har ikke problem om motoren har en liten lunk). Jeg får opp at det kan være feil på coil, men ikke en fast coil. Har byttet alle pluggene, luftfilter, tatt oljeservice og prøvd å bytte en coil. BMW verksted fant ikke feil ved diagnose, så jeg er nå på jakt etter teorier [-o< Takk på forhånd til alle som har en formening om hva feilen kan være.
Christer B Skrevet Mars 10, 2016 Skrevet Mars 10, 2016 (endret) Jeg har en 2003 520i med akkurat det samme problemet. Noen som har en løsning? Vurderer å bytte ledningsnettet til coilene Endret Mars 10, 2016 av Christer B
vegard89 Skrevet Mars 10, 2016 Skrevet Mars 10, 2016 (endret) Sjekket falskluft? Da mener jeg innsugsbelgen blant annet. Prøv og ta av en og en kontakt til coilene når dette skjer. I det du kobler av og på kontakten så hører du fort om motoren endrer gange, hvis ikke så har du antagligvis funnet feilen på en deffekt coil. Endret Mars 10, 2016 av vegard89
Christer B Skrevet Mars 10, 2016 Skrevet Mars 10, 2016 Jeg får feilmelding på coil 3 og 6. Har prøvd å flytte coilene men feilen ligger på samme sted. Den ene coilen er også helt ny, original BMW. Ingen andre feilkoder ellers.
MrBrum Skrevet Mars 11, 2016 Skrevet Mars 11, 2016 (endret) Sa diagnose at du hadde feiltenning eller tennspole feil? Sjekk falsk luft. Da får du misfire koder på flere sylindre. Det kan også være andre årsaker. Misfire koder lurer en ofte til å tro at coil er defekt. Men hvis coil er defekt vil den ofte få en annen feilkode. Jeg ville også sjekket bensintrykket ved å koble på et manometer på fuel rail. Trykket skal være 3,5 bar. Hvis du har kina kam / veiv sensorer kan feilen ligge der. Må bruke originale sensorer. Tomgangsregulator kan være en synder. Sjekk at slanger til veivhusventilasjonen er hele. Endret Mars 11, 2016 av MrBrum Christer B reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå