Sondre92 Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 Ikke dårlig det planer om å gjøre noe med motor da? Okei:) Ja de funker bra til å være såpass billige, tror jeg går for JOM på min E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet April 11, 2015 Forfatter Share Skrevet April 11, 2015 Først og fremst må motoren få litt stell. Er litt lekasjer og div som må fikses. Utover det har jeg ikke lagt planer enda. Da dette er bruksbilen foreløpig. Jeg syns tuningart settet jeg hadde på E46 var ypperlig. Tråd på din bil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre92 Skrevet April 11, 2015 Share Skrevet April 11, 2015 Ja viktig det Hadde tuningart på e46 jeg også funka knall (Y) Har ikke noe tråd enda, har ikke begynt å gjøre så mye med den enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet April 27, 2015 Forfatter Share Skrevet April 27, 2015 Pitteliten update uten bilder. Fikk sjekket eksosen litt i helgen, den er egentlig bare å kaste men jeg skal gjøre ett forsøk på å redde den. Lekker i bakerste flens. Her må jeg skøyte sammen litt så blir det forhåpentligvis en god nok løsning til jeg får penger til å skifte ut det hele. Jeg byttet bensinfilter, nå lugger ikke bilen under pådrag. Meget behagelig. Nå venter jeg på plugger og oljefilter. Men fikk meg desverre en liten overraskelse når jeg var under bilen, OLJE over alt! Jeg mistenker lekkasje fra ccv eller peilepinne / bunnpanne. Har bestillt alle slanger til ccv og pakninger til peilepinnen. Noen tips til å vaske reint oljesøl (både gammel og frisk olje) fra motor ? Bremserens og tannbørste ? Skal få tatt noen bilder når jeg begynner på dette eventyret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet April 27, 2015 Share Skrevet April 27, 2015 det aller beste hadde vel vært å fått lånt en steamer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 27, 2015 Share Skrevet April 27, 2015 Det jeg ville gjort ,jekk bilen opp høyt hvis ikke du har mulighet for søylebukk. Dynk den inn med god avfetting,skrubb med børste og spyl av. En skikkelig dritjobb men da ser du som regel lekkasjen. Vi møtes jo støtt og stadig på veien,bor du på Fevik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet April 27, 2015 Forfatter Share Skrevet April 27, 2015 Har tilgang på garasje Kanskje en med bukk eller grav også. Får ordne det hele i helgen hvis koed får sent meg deler. Får kjøpe inn noen flasker bremserens og la det stå til. Møtes på samme plassen hver gang omtrent og. Så det stemmer det, bor på fevik Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnårhsen Skrevet Mai 1, 2015 Share Skrevet Mai 1, 2015 Morro med enda en E36 stasjonsvogn i nærområdet. Og det hjelper jo også greit at det står en M52B28 motor i denna også. Tror jeg har møtt deg tidligere i 328en jeg har. Har samme farge (bostongrønn metallic?), bare min er helt original foreløpig.. Følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Mai 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2015 Morro med enda en E36 stasjonsvogn i nærområdet. Og det hjelper jo også greit at det står en M52B28 motor i denna også. Tror jeg har møtt deg tidligere i 328en jeg har. Har samme farge (bostongrønn metallic?), bare min er helt original foreløpig.. Følger med Artig med vogn ! Mye mulig du har, kjører forferdelig mye bil. Skal holde øynene oppe, du får hilse om du treffer på meg Liten update her også: Alle slanger til ccv er mottatt pluss pakninger og slanger til peilepinne. Har også fått handlet inn litt mer olje og filter har jeg liggende. Så jeg begynner på olje lekasje jakt til kvelden. Ønsk meg lykke til, kan bli en lang natt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Mai 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2015 CCV Byttet! Prøvde å gjøre det uten og demontere hele innsuget. Det gikk fint, litt trangt men ingen problem så lenge man har noen forlengere og litt tålmodighet. På vei ut Slik så det altså ut. Hele motoren var dekket på undersiden. Voila. Ute! Tok ikke så mye bilder da dette ble gjort sent lørdags kveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Mai 14, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2015 Da har jeg handlet meg noen felger. Er fortsatt litt i tvil om det er originale style 71 2 delte felger eller hva jeg har fått tak på. Klarer ikke finne noe særlig info på å kontrollere om det er originalt heller. Annet enn delenummer + bmw stempel på felg. Hvis det i tilfellet er 2 delte. Hvordan er muligheten for å skifte ut å få på litt mere kant ? Må det være samme produsent som felgen ? Noen tips ? Skal slenge ut noen nærbilder etterhvert. Slik ser de iallefall ut, jeg skal blåse og lakkere dem opp på nytt i annen farge. Meget usikker på om kvite felger er veien og gå for denne bilen. Bilen får seg en vask så fort været blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Juni 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2015 (endret) Whoah.. Glemt bort tråden min jo Liten update bare: Bare byttet plugger og olje siden siste update. Har fått ett lass med deler fra koed. Stort sett pakninger fra innsug og hele veien ned til bunnpanne. Vindusheisen på førersiden har bøyd seg og jeg kjører for tiden med veldig lukket vindu som ikke fløtter på seg. Var ikke mye brukte heiser ute å gikk om dagen heller.. Har handlet eksos pakninger så planen var å få sveist sammen skikkelig eksos. Eksos ordnet. Må bare få hentet den. På lørdagen begynte jeg på ett noe større prosjekt. Den evige jakten på oljelekkasjen min. Kom fram til at det lakk i både bunnpanne (peilepinne rør) og toppdeksel. Jeg har byttet vent slange til ccv og oljeretur fra ccv til peilepinne. Ny o-ring på peilepinnen og nye bolter til denne. Byttet ut ventil til bremsekraft forsterker samt slangen ut fra den. (morknet inni armering.) satser på det løser problemet jeg har hatt med turtall som dropper når jeg bremser eller står stille og pumper på bremsen. Jeg skrudde av toppdeksel for å bytte pakning og da fikk jeg se grunnen til lekkasjen.. Noen har vært litt vel ivrig med momentnøkkelen her tidligere så det ut som, knekt feste. Jeg fikk tak på nytt toppdeksel fra en 5-serie i dag så det blir kveldens økt. Skal se om ikke jeg kan få inn noen bilder her når jobben er gjort Endret Juni 29, 2015 av pautomagi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet August 28, 2015 Forfatter Share Skrevet August 28, 2015 Da har jeg begynt på min største jobb med bilen hittil. Det hele startet her forleden når den ene bakbremsen hang seg opp, så jeg demonterte alt og jaggu hang ikke stempelet langt ute. Greit nok, jeg trengte en bremseservice uansett. Så jeg har bestemt meg for å kjøpe 328 ventilerte skiver bak. Da blir det nye skiver, klosser, calipter og klaver. Men så la jeg merke til at alle foringer i travers kunne vært i bedre stand. Så jeg begynte å sleppe ned hele bakstillingen... Jeg har en gang for alle sett meg lei av slett arbeid fra tidligere eiere og slitasje på en gammel traver. Nå blir alle foringer byttet ut, og travers med deler skal sveises der det trengs forsterkninger, pusses og males opp igjen. Har ikke tatt noen bilder enda men det kommer. Har kommet så langt at det eneste jeg må fjerne før jeg kan ta ned bakstillingen er håndbrekkswire. Men jeg får ikke løsnet umbraco til bremseskiven. Denne må jeg nok borre ut. (Erfaringer, tips ?) Så kommer det nye dempere og fjører i samme slengen. Må ta en titt på mellomaksling da det kommer noen klunkelyder, mistenker flex disk og mellomaksel opphenget her. (pluss all driten i bakstilling.) God helg! ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet August 28, 2015 Share Skrevet August 28, 2015 Dersom håndbrekkswirene ser gamle ut er det bare å klippe, bør uansett bytte dem når du først har nede traversen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet August 29, 2015 Forfatter Share Skrevet August 29, 2015 Da er hele bakstillingen ute. Jeg har begynt delejakt, prøver å pusse ned travers og det jeg kan først. Er det for mye rust så kjøper jeg nytt. Jobben gikk forsåvidt greit med litt misshandling av momentnøkkel og muttertrekker. Og noen kanner med wd40. Begge skruene på skivene måtte borres ut, og håndbrekswire ble kappet. (Noen som vet delenr på føringslangen på disse ? samt den som skal stå inn bak skiva. Finner ikke i delekatalog.) Jeg kommer til å bytte alle foringene i travers, bærearmer, stabstag og bolter ellers. Det må sveises rundt "trailing arm" (hva heter det igjen på norsk ? nedre bærearm?) Her falt det sikkert en kilo rust ned når jeg skrudde ut.... Erfaringer med poly på bruksbil ? Hvordan er koed sine uorginale traversforinger ? noen som har prøvd. Ligger jo til halve prisen. Anbefaling på hvordan jeg går videre for å pusse ned delene ? Sandblåse, rondell eller slipemaskin ? Hvilken primer og maling bruker folk ? Målet her blir å gjøre bakstilling i skikkelig stand så den holder en stund. Den skal også kunne tåle en framtidig m3 maskin. Kommer tilbake med flere bilder og sikkert spørsmål! Her er en smakebit, dere får unnskylde makro objektivet. men resten av objektivene ligger pakket ned Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå