jonka Skrevet Januar 7, 2015 Skrevet Januar 7, 2015 (endret) Hei, er i gang med å flytte over deler fra en delebil, og ta av litt forskjellig som er verdt å selge. Delebilen har et fjongt M-tech ratt jeg ønsker å flytte over, og har fjernet airbag, koblet fra alle ledninger og skrudd ut 16mm bolten som holder rattet. Ifølge alle guider og DIY'er, skal jeg nå trekke rattet mot meg, eventuelt vippe det litt frem og tilbake mens jeg gjør det. Mitt sitter dønn fast, og beveger seg ikke. Har brukt en del makt på det, men til ingen nytte. Lure ideer og gode tips tas imot! Edit: dette gjelder en '98 520ia, E39 Endret Januar 7, 2015 av jonka SweetBMW reagerte på dette 1
Robin L Skrevet Januar 7, 2015 Skrevet Januar 7, 2015 greit å nevne hvilken bil det gjelder? e39? ta av plastramma rundt rattstammen og koble fra sleperingen. da er det bare å dra rattet mot deg.
jonka Skrevet Januar 7, 2015 Forfatter Skrevet Januar 7, 2015 (endret) Har fjernet plastramma rundt rattstammen og koblet fra ledningene der, men fikk ikke med meg at sleperingen også holdt fast rattet. Koble fra sleperingen har jeg ikke gjort.. skal gjøre det i morgen kveld. Takk! Endret Januar 7, 2015 av jonka
D.Toft Skrevet Januar 8, 2015 Skrevet Januar 8, 2015 sett nøkkel i tenning, vri til trinn 1 for å deaktivere rattlåsen..
lagunilla Skrevet Januar 8, 2015 Skrevet Januar 8, 2015 Han skal demontere rattet, ikke rattlåsen. Ta litt rust spray og bank litt bak rattet med trekloss. Funka hos meg.
jonka Skrevet Januar 8, 2015 Forfatter Skrevet Januar 8, 2015 Fikk av rattet nå, og rattlåsen hadde lite med problemet mitt å gjøre. Var rusten som var problemet, og 2 dager med rustløser samt litt ekstrs kraft gjorde susen. Rattet er nå av. Takk for alle innspill!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå