Mons1 Skrevet Januar 16, 2015 Skrevet Januar 16, 2015 Jeg har lest et sted at denne eksoskjøleren som leder "dieseleksos" tilbake innsugsmanifoilen via AGR-ventilen, hvis den blir tett så er symptomene at motoren blir svært sen varm på kalde dager. Skjønner ikke helt hvordan dette kan påvirke temperaturen på motoren, men hvis eksoskjøleren får tett, så får man jo mindre eksos i innsuget(positivt!?). Uansett så opplever jeg symptom på sen temperatur på motoren. Ved ca. minus 8 grader, så kan jeg kjøre i over en mil og temperaturen har knapt passert blå sone på temperaturmåleren. Jeg må kjøre 2-3 mil før temperaturen nærmer seg normal. Er det noen som har demontert eksoskjøleren og rengjort den? Er dette en mulighet? Bil: 2002mod E46 320dAT 150hk.
E.C. Skrevet Januar 16, 2015 Skrevet Januar 16, 2015 Er ikke det typisk diesel da? De få gangene jeg har lånt dieselbilen fra jobb og kjørt den på jobb påfølgende morgen så har ikke den rukket å bli varm (nåla "midt på") etter en tur på 15km. Da har det nødvendigvis ikke vært minusgrader heller. Hvis termostatet ikke fungerer så vil nok bilen neppe bli helt varm uansett hvor lenge du kjører.
Otis Skrevet Januar 16, 2015 Skrevet Januar 16, 2015 (endret) Det er neppe tett agr kjøler, men heller som EC påpeker, defekt termostat eller begge termostatene. Endret Januar 16, 2015 av Otis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå